Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

airport express= a big mess..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-10 13:38

Efter ett halvår utan att ha använt min airport express tänkte jag idag spela lite trådlös musik.
kopplar in airport express, de blinkar orange, what the fuck. går in i airport verktyg. datorn hittar den. den blinkar fortfarande orange. går i och väljer att den ska ansluta till befintligt trådlöst nätverk då jag kör trådlöst modem från bredbandsbolaget.
väljer mitt nätverk och fyller i lösenord. expressen uppdateras och startar om.. inget händer, datorn hittar inte expressen efter omstart. hitar inte ens stationen uppe i airport fönstret.
reset:ar stationen och gör om men inget funkar. vad är felet?
Jag vill bara kunna spela upp musik trådlöst och använda de befintliga trådlösa nätverket.
de har funkat förr, men nu verkar de surt. kan någon hjälpa mig vad jag ska göra?

När du har nollställt din Airport Express. Kommer du åt inställningarna i den?

Edit:

Antar att du stängt av WiFi'n på AE och ställt in vad den ska heta under Options?

Där de brukar stå living room?

Du kan ju stänga av allt med trådlöst att göra på den o bara använda den för att strömma musik. Resten kan du ju stänga av om du redan har en befintlig WLAN-nätverk.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-10 14:27

Min APE dog när jag skulle byta WEP-lösen.
Fick inte trådlös kontakt med den på nåt sätt.
Satte i en vanlig ethernetsladd, då kom jag åt den och kunde comfiga om den och nu funkar allt som det ska.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-10 16:46

fick ställa om min med nätverkssladden jag å. ibland är man bra dum. eller så är saker onödigt komplicerade/dålig manual men nu funkar de iaf!

Ursprungligen av ibanez:

fick ställa om min med nätverkssladden jag å. ibland är man bra dum. eller så är saker onödigt komplicerade/dålig manual men nu funkar de iaf!

HItta du felet?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-10 17:32
Ursprungligen av Emanuel L:

HItta du felet?

jag reset:ade expressen och gjorde om allt via nätverkssladd, så hittade felet gjorde jag nog inte, men fick de att funka iaf

1
Bevaka tråden