Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga ang minne i 366SE...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte trycka i mer minne i min 366SE och undrar därför;
Går det bra med 133Mhz SO-DIMM, samma som sitter i nyare iBook och PBook? Såg en amerikansk hemsida där det stod att det gick bra att pula i samma minne i alla bärbara Macar från och med iBook. Ett gammalt "orginal" minne till iBooken kostar över 2å5 medans ett nytt kostar typ tusen pix.
Vad säger ni?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-05-11 20:15

iBooken är jäkligt känslig på minne, hade själv enorma stabilitetsproblem med OSX som visade sig vara en minneskrets som "nästan" var kompatibel(ironiskt nog gick den halvhyfsat i OS9, medans det blev 3-4slumpmässiga spontankrasher i timmen under OSX).

133MHz rekommenderar jag inte, det kan fungera om du har en jäkla tur, men kan också ge vansinnigt irriterande stabilitetsproblem. Har du mycket tid och lite pengar kan det vara värt att prova, annars låt bli...

Köp helst från någon lokal PC-handlare och tjata till dig att du får byta/återlämna om det blir stabilitetsproblem. Dom flesta lokala PC-handlare har också tabeller så dom kan kolla vilka som borde passa.

Var inne på Computer City (Sisjön) och pratade lite med dem. De var väl inte sådär jättekunniga på Mac (men helt blåsta var de inte, vilket jag hade förväntat mig), men de var faktiskt väldigt trevliga och serviceminded. De kunde inte svara på om det skulle funka men de tyckte att jag skulle ta med mig datorn så kunde vi prova på plats. Om man får öppet köp alternativt något slags avtal om funktionalitet så kanske man skulle slå till. En lusentapp ville det ha för 512Mb och det tycker jag verkar vara ganska billigt.

Var skall jag peta in minnet förresten? Måste man skruva isär burken?

1
Bevaka tråden