Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till MacDrive?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 08:47

Finns det bättre alternativ än MacDrive?
Tänkte köpa det men kollar här innan så jag inte missar något bättre. Finns inga gratisvarianter som fixar det lika bra som MacDrive gör?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 17:22

Antar att det inte finns så många bra alternativ då jag inte fått några svar
Gratisversionen går ut imorgon så då tar jag väl och köper en registrering.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-08 17:39

Den enda användbara gratisvarianten som jag hittat är denna
http://hem.bredband.net/catacombae/hfsx.html

Den är dock så bra, man måste öppna detta program och föra över filer genom detta. Det fungerar inte som Macdrive alltså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 19:46
Ursprungligen av Sidde:

Den enda användbara gratisvarianten som jag hittat är denna
http://hem.bredband.net/catacombae/hfsx.html

Den är dock så bra, man måste öppna detta program och föra över filer genom detta. Det fungerar inte som Macdrive alltså.

Okej, tack för informationen. Får bli en registrering av MacDrive, är ju så illa tvungen att ha XP på datorn också.

Du kan trösta dig med att MacDrive fungerar utmärkt, och som man säger - köper man kvalitet gråter man bara en gång...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 08:51
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Du kan trösta dig med att MacDrive fungerar utmärkt, och som man säger - köper man kvalitet gråter man bara en gång...

Så sant
Har inga problem att betala för en bra produkt men det vore trist att missa någon bättre till samma pris, ekonomisk men inte dumsnål eller vad kan man säga

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Du kan trösta dig med att MacDrive fungerar utmärkt, och som man säger - köper man kvalitet gråter man bara en gång...

det här stämmer inte 2012 på windows 7

har inte upplevt annat än problem med just macdrive. (och jag är långt ifrån ensam)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-29 22:44

Nu tror jag det finns en hel del extra finesser i Macdrive. Men visst borde man kunna plocka ut HFS+ drivrutinen från Boot Camps drivrutinspaket? Det finns ju bevisligen någon drivrutin där som gör att Windows kan läsa HFS+ diskar. Funkar bra så länge man inte beöver massor med extra funktioner. Helt gratis.

jag behöver skriva till disken och det klarar inte den drivrutinen av (om jag förstått saker rätt av det jag läst)

dock hittade jag ett program som verkar funka fint.
Paragon HFS+ for Windows®

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 08:54

Apples drivrutin både läser och skriver till HFS+-skivor.

1
Bevaka tråden