Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PHP-hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-11-06 17:17

Hej!
Nu är det så här att jag har fått ett uppdrag av en bekant att göra en sida till honom, allt är nästan klart och jag skulle leverera den till honom så han kommer till mig och säger att han ville ha lite mer funktioner på sidan.

- Möjligheten att skriva nythetsinlägg på ett enkelt sätt. (

löst med cutenews)
- Vem som helst ska kunna ladda upp bilder på sidan, men innan dom publiceras skall de godkännas utav admin, moderator eller liknande.
- Det ska också finns ett forum som vem som helst ska kunna skriva i men samma sak där, en person mer inloggnings rättigheter ska kunna necka eller godkänna inläggen innan de publiceras.

Den ända idén jag har är väl att man skulle kunna ha en administrations sida där man loggar in och har alla rättigheter till bild uppladdningen, forumet & en länk till cutenews inloggningen.
OM NÅGON HAR NÅGOT ANNAT FÖRSLAG VILL JAG GÄRNA HÖRA DOM.

Skulle bli jätte glad om någon skulle kunna hjälpa mig med det här, har hållt på med detta i flera veckor men inte kommit någonstans.
" texten på knapparna E,G,L,O på tangentbordet syns knappt längre "

Öhm, inte så nödvändigt att skriva allt med fetstil och att skrika mitt i alltihopa.

En alternativ lösning är att köra med en helhetslösning i stil med Drupal. Joomla kanske kan lösa det med, men det får du fråga någon som har koll på det om.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-11-07 00:13

Tänkte inte på de!

Skulle köra överskriften med fet-text och tänkte inte alls på att all text blev det!

Tycker inte det verkar som någon vettig lösning, ska lixom få in allt i mina mallar osv.

Men tack ändå!

Nu förstår jag nog inte riktigt vad du ville ha ut av det hela. Vad skulle vara bättre än den lösningen du föreslår om det inte är aktuellt med att göra något annat? Det kan vara värt att kolla upp BBS-lagen med, om den gäller när hemsidans ägare godkänner allt som står på sidan. Iofs så löser det problemet sig självt, förutsatt att ägaren modererar "rätt".

Jag har system som klarar de här grejerna (och sannolikt dina mallar). Hör av dig via min profil om du vill ha kontakt.

Sen har ju, precis som du är inne på, cutenews inbyggt moderatorsystem. Och egentligen är det väl fixat i och med det. Kör du hela webbplatsen genom cutenews? I så fall är det ju bara att moderera den sidan som visar bilder.

Eller har jag missförstått dig?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-11-08 17:02

Cutenews

Skulle också behöva lite hjälp med Cutenews.

De 4 nyaste artiklarna ska visas, var av den senaste ska man se rubriken och handlingen, de andra tre ska endast visas en länk med rubrik texten. Om man nu klickar på Rubriken ska man komma till den artikeln.

1
Bevaka tråden