PB 12 nu eller efter expo i juni

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gothenburg/Maastricht
  • 2003-05-10 20:20

Ska äntligen beställa en mac och switcha efter nästan 2 års dreglande och längtande...Men nu undrar jag, ska jag beställa en Pb12 superdrive före eller efter macworld expo i juni? Kan det bli några uppdateringar på den redan?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-10 20:30

Jag skulle nog inte vänta - det blir många mac-lösa veckor...
Tror inte att det kommer nya bärbara macar men det lär nog komma nya stationära.

Jag skulle absolut inte vänta till efter Expot. Anledningen är att den är så gott som sprillans ny. Det är inte troligt att Apple uppdaterar den redan till sommar-expot. Om det mot förmodan kommer en uppdatering så kommer datorerna inte levereas förrän flera månader efter expot.
Jämför med PB17", som visades i januari och började skeppas fyra månader senare nu i maj.

Skulle du vänta med att köpa en PB är risken stor att du kan komma att få vänta till oktober, om inte ännu längre, innan du får din maskin. Jag hävdar att den väntetiden inte är motiverad om man behöver en ny dator idag.

/M

• Medlem
  • Gothenburg/Maastricht
  • 2003-05-10 20:46

Ok det låter ju bra, det är dock ingen fara på taket jag har en dator som tyvärr är en peze så vid närmare eftertanke så är det nog bråttom:) Då jag bor i Belgien vill jag tajma ihop det när jag är hemma, vill ju ha en med svenskt tangentbord:)

Du kommer att bli nöjd, jag är ruggit impad av polarens PB 12:a. Liten, smidig, snygg och.. ja aldeles underbar.
T-son

• Medlem
  • Gothenburg/Maastricht
  • 2003-05-10 21:12

Jag hoppas det. Har som sagt velat ha en mac i nästan 2 år nu men av olika skäl har det skjutits upp. Förövrigt så tycker jag inte det finns något som kan konkurrera med pb 12 på pc sidan, framförallt inte någon med 12,1 tums skärm som jag vill åt, för att inte tala om operativet.

Finns en fin chans att 15" blir uppdaterad, men 12" och 17" kommer hänga på ett bra tag till

Borde inte PB12am och 17 bli speedbumpade snart? Det är ju nästan 5 månader sedan sist. Det brukar ju vara den tiden?

Troligen inget specielt. Men 1ghz borde PB12 upp i.

Det är en underbar dator, speedbumpad eller ej. Rekommenderas varmt!

• Medlem
  • 2003-05-11 01:08

Utan att överdriva, jag tror inte att det finns någon bärbar med ett sådant ljud som i PowerBook 12". Helt otroligt. :eek:

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2003-05-11 18:13

Är inne på att köpa en iBook snikmodellen med cd-rom. Finns det någon anledning att vänta med ett köp av sådan?

Något som helst rykte om uppdatering på den fronten?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bijan@swec
Är inne på att köpa en iBook snikmodellen med cd-rom. Finns det någon anledning att vänta med ett köp av sådan?

Något som helst rykte om uppdatering på den fronten?

Men herregud, den uppdaterades ju för bara någon dag sedan! Den ligger ju absolut sist på uppdateringslistan.

/ CJ (som är lite grinig efter hockeyförlusten)

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2003-05-11 19:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av capojava
Men herregud, den uppdaterades ju för bara någon dag sedan! Den ligger ju absolut sist på uppdateringslistan.

/ CJ (som är lite grinig efter hockeyförlusten)

Tack för ett svar

Det var lite hårt, men vi vände i matchen mot finland på ett sätt som kanade aldrig hade kunnat göra.

1
Bevaka tråden