Hur mycket minne?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2007-11-05 14:35

Har precis beställt mig en Macbook med Santa Rosa kretsar, så den har ju stöd för 4GB ram..
Jag kommer antagligen köra en hel del med parallels desktop och då köra Windows XP samtidigt som OSX..
Vilket är vettigast att köpa i mitt fall;
2x2GB Kingston från dustinhome, d.v.s. 4GB totalt
eller 2x1 GB, alltså 2GB totalt.
2 GB kostar ju under 500:- numera, närmare bestämt 236:-/st om man är student. Helt sjukt billigt. 2 GB är ju inte riktigt lika billigt, utan kostar runt 970:- på dustinhome.. Men det kanske är värt att satsa på det direkt?
Hur pass stor skillnad kan man märka om man ofta kör två operativsystem samtidigt? Kan systemet dra nytta av all denna ram då? Jag menar, 4GB är ju sjukt mycket ramminne..

...och 64 K RAM var allt man skulle behöva en gång i tiden enligt en stor visionär.

Jag skulle definitivt satsat på 4 GB direkt, speciellt om man ska köra dubbla operativ mm. Minne är billigt, om du köper för lite och upptäcker att det inte räcker har du ju två st 1 GB-kretsar till ingen nytta.

• Medlem
  • Motala
  • 2007-11-05 15:51
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

...och 64 K RAM var allt man skulle behöva en gång i tiden enligt en stor visionär.

Jag skulle definitivt satsat på 4 GB direkt, speciellt om man ska köra dubbla operativ mm. Minne är billigt, om du köper för lite och upptäcker att det inte räcker har du ju två st 1 GB-kretsar till ingen nytta.

Jo sant, det får bli 2x2 GB
Fan vad fart det kommer bli på maskineriet haha
1532:- för 4GB på dustinhome
Det är ju helt okej faktiskt..

1
Bevaka tråden