Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få itunes att automatiskt leta upp mina mp3or på datorn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-05 14:02

Hej, jag vill att itunes automatiskt letar upp mina mp3or och lägger dom i biblioteket. Men jag fattar inte hur jag ska gå till väga. Vill ju slippa behöva lägga TILL mp3:or hela tiden.

Min kompis instalerade itunes på hans windowsdator, o då fungerade det perfekt, programmet frågade honom i installationen om han vill att itunes automatiskt skulle hitta musiken i hans dator.

Har ominstalerat och försökt hitta den delen i instaltionen som frågar om automatisk sökning, men den delen kommer inte upp på min itunes os x-instalation...

Är detta inte möjligt med itunes på mac eller vadå? ;S

Eller så söker du efter mp3 i filnamn i spotlight och lägger till dem.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-05 14:19

Jag vet ju var låtarna ligger, men jag vill ha som på windows att itunes lägger till låtarna automatiskt

tack iaf för tipset!

Ursprungligen av broel:

Jag vet ju var låtarna ligger, men jag vill ha som på windows att itunes lägger till låtarna automatiskt

Det automatiska gäller bara vid installationstillfället - att iTunes då letar upp dina filer och lägger till dem. Det fungerar inte efter installationstillfället - iTunes kommer inte att hela tiden leta efter mp3-filer och lägga till dem automatiskt.

Det finns redan ett par trådar om detta - att folk vill att iTunes ska bevaka en mapp, och automatiskt lägga till de filer som hamnar där - men så vitt jag vet finns det ingen lösning på det (ännu).

http://www.99.se/itunes/215986-automatisk-synkning-med-musik-mapp.html
http://www.99.se/itunes/200341-bevaka-mappar-itunes.html

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-05 22:38

Precis som Jesper skriver så finns ett antal trådar om ämnet redan. Använd sökfunktionen så hittar du nog fler.

Stänger tråden.

1
Bevaka tråden