Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julöl torsdag den 13 december (Lucia) i Stockholm

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-11 23:57

Jag har en iPhone 1.0.2 som jag skulle vilja uppdatera till version 1.1.1
Är det nån av er som kommer till Macpub som har koll på, och är duktig på sånt?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-12 13:15

Ska jag ta med min NMT WiFi-router för test i Macpubmiljö?
Den funkar bra här i bilen på väg till Stockholm. Åker nu på den nya fina motorvägen mellan Gävle och Uppsala. Himmel vad man tjänar in tid nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-12 13:41

Hoppas du inte sitter och skriver på forumet medans du kör bil...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-12 13:44
Ursprungligen av Trineo:

Hoppas du inte sitter och skriver på forumet medans du kör bil...

Ingen fara, jag sitter på passagerarstolen.

  • Oregistrerad
  • 2007-12-12 14:11

Hej är ganska ny på denna sida o de var tack vare min iphone som jag hittade denna sida macpub låte som en kanon kväll me tanke på allt man kan diskutera´, sen tänkte jag kolla om de brukar vara nån där som kan hjälpa mig med min iphone 1.1.2 som kan öppna den isåfall så kommer jag garanterat dit de är en bit för mig att åka med de är de värt

MVH
William

Ok, idag är det dags då!

Alla är välkomna förstås, med och utan iPhone eller Mac.

Jag brukar säga till personalen att hänvisa till mig men jag har inte bokat bord.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-13 07:13

Tyvärr har jag fått förhinder ikväll :/
Hoppas ni får en nice lucia i mac-anda med många öl under bältet!

Woho, MacPub it is!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-13 17:09

Kan dessvärre inte. Får njuta av avrapporteringen här på 99.se/mac (Vad konstigt det kändes att skriva det! )

Vänligen, Ylan

Vi är på väg!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-14 00:14

Jag är inte så van, det är ju första året jag är på Julöl så jag har redan farit hem. De andra sitter fortfarande och dricker öl. Väldigt trevligt var det i allafall. Mysigt ställe också.

Tack alla som var där, roligt som vanligt! Är hemma nu och äter lakrits som motverkar effekterna av babbelsaft, när jag är lite piggare skall jag hitta lite länkar vi diskuterade.

Haha kul med bilder innan man ens hunnit hem

Och tack alla för en trevlig kväll!

Nu har jag landat mig ordentligt med laptopen i sägen.
Tack alla för en helskön kväll, verkligen kul

Just det, den enda jag kommer ihåg så här på rak hand på kvällen är att jag skulle länka till den underbart sköna videon Mac or PC.
Så här kommer den http://www.youtube.com/watch?v=Jkrn6ecxthM

Det var något mer eller hur Taz?

Ursprungligen av JHedlund:

Just det, den enda jag kommer ihåg så här på rak hand på kvällen är att jag skulle länka till den underbart sköna videon Mac or PC.
Så här kommer den http://www.youtube.com/watch?v=Jkrn6ecxthM

Haha, den var verkligen skön

Ok här är de jag lovade posta:

Motion Sensor abuse now rampant Visar hur en mobiltelefon med samma motion-sensor som i vissa bärbara Mac kan ge auditiva signaler till användaren. Tex antal meddelanden man inte läst eller batteritid kvar.

Jeff Dunham - Achmed the Dead Terrorist Buktalaren med en docka som är/var självmordsbomare. Shut up - I'll kill you! Det finns två DVD på Amazon med Jeff. Spark of insanity, Arguing with myself.

Wes Borg-Internet Help Desk Live En riktigt internet klassiker - hur Wes Borgen förklarar sitt jobb som internet helpdesk för en nyanställd. De hade en CD för några går sedan med det klippet på, nu har de en DVD på sin site här: http://www.deadtroll.com/

Microsoft WE-SYP Programme WE Share your pain programme - som Microsoft undersökningar visar så är den smärta deras användare känner verklig, så detta program syftar till att kunden kan lämna feedback till just den utvecklare som har skrivit koden som inte fungerar och dela med sig av sin frustration.

Robin Williams - Drunk Scotsman Invents "Golf" Så här gick det nog till när Skottarna uppfann golf. Från DVD'n Robin Williams Live on Broadway

Troops - Ännu ett jättegammalt internetfenomen. En spoof på TV-serien Cops, där man följer poliser på jobbet när de gör olika ingripanden, men detta är Stormtroopers från Star Wars.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-14 11:53

Fick själv förhinder tyvärr men skall göra mitt bästa nästa gång.

Musikvideon var ju bara för jäkla skön!

Just det, Pablo Francisco komikern jag nämnde. Här kommer lite smakprov från hans uppträdanden.
Pablo Fancisco - Bits and Pices Part One, Part Two och Part Three

Tack för länkarna, här är två till jag nämnde:

Hur man gör en folie-hatt för att stoppa tankestrålarna från utomjordingarna: http://www.stopabductions.com/

Hur man kopplar ihop FileMaker 9 med MySQL
http://www.99.se/filemaker/220424-filemaker-9-0-koppla-ihop-webshop-mysql-med-filemaker-i-praktiken.html

Bevaka tråden