Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slö uppkoppling i Leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag upplever sedan jag installerade Leopard att min internetuppkoppling är "seg och trött", både via Airport (där jag även har svagare signal än med Tiger), men även via "kabel". Internet är toksegt, och Apples Mail har jätteproblem att hämta/skicka mail... nån annan som upplever samma sak?

Skicka mail kan jag skriva upp mig på. Efter installationen av Leopard går det skitsegt att skicka mail. Om jag skapar ett mail med en PDF på ett par megabyte händer det till och med att mailet inte går iväg alls, utan fryser på 0 Kb/s.

jag har samma problem med både mitt internet och mail.. När internet ska ladda en sida så tar det skit lång tid. Kan ta upp mot 30 sek. Jag har 100/10 lina från BBB så det borde inte vara några problem. Har även en bärbar PC med Vista på och till och med den datorn laddar samma sida snabbare än min nya iMac 24" med Leopard...

Varför är det såhär??

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-13 09:59

Har samma problem. Safari är grymt segt, dels hänger det sig ett par gånger om dagen (oftast när Flash eller Quicktime pluginsen används, men inte alltid) och varje sida tar längre tid än vanligt att ladda. Detta på en ren installation av Leopard (ingen uppgradering eller nåt). Mail tror jag fungerar som det ska, men å andra sidan kör jag alltid det i bakgrunden.

1
Bevaka tråden