Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VIRUS! Läste detta på Aftonbladets nätsajt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-04 18:08

Jag har för mig att jag läste om det häromdagen, det är en trojan som ligger i någon codec du "behöver" för att kunna se film på porrsajter.. När du installerar den frågar den efter adminlösen och skriver du in det så installerar den något mindre bra på din dator. Så, som vanligt, installera inte något från konstiga sajter...

och så har den förstås kommit upp här på 99 tidigare såg jag just: http://www.99.se/nyhetstips-mac/228169-intego-varnar-foer-trojan-foer-os-x.html

Det är en trojansk häst, inte ett virus. En trojansk häst är i princip ett program som gör en sak, men som utger sig för att göra en annan sak. Aftonbladet och TT kör löpsedeljournalistik igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-04 18:55
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-11-04 19:08

Även SVT:s text-TV tar upp detta. Men det var ju roligt att de skrev att Macar blir vanligare.

Man måste nog vara ganska naiv för att gå på den här trojanen eftersom man måste installera den med lösenord och allt. Såna "trojaner" har ju funnits länge till Mac, inte första gången alltså. Och det är ju inte ett virus.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-04 19:40

Står det på Aftonbladet så måste det vara sant!

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-11-04 20:13

Dessutom måste man vara ganska desperat

Skämt åsido. Som sagt är det ju inte så att den smyger sig in i datorn och installerar sig själv utan det måste godkännas av användaren tillsammans med admin-lösen.

1
Bevaka tråden