Inga pengar dragna från kontot

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-03 12:31

Jag beställde en iPod och en iMac för lite drygt 18 000 kronor för en vecka sen från AppleStore.

Pengarna reserverades direkt från mitt konto, men när jag kollade idag så har reservationen tagits tillbaka och mina pengar är tillbaka på kontot igen.

När jag kollar på beställningen så verkar den ligga kvar som "Förberedd för avsändning" och sägs skulle skickats mellan 31 okt och 2 nov, vilket den inte verkar ha gjorts.

Använder för övrigt Swedbanks e-Kort för att betala det hela med, ifall det är så att pengarna går tillbaka till kontot om ingen använt dem efter en vecka.

Beställningen är gjord via "Education store" eftersom sambon är lärare och datorn är familjens så att säga.

Någon ide vad som hänt? Hade helst slängt iväg ett mail och frågat någon på AppleStore m en det känns ju genast mer meckigt när de bara har telefonnummer osv...

Upplever precis samma sak. Fast min dator är skickad och det står på min "Invoice" från Apple att pengarna skulle dras den 1:e november.

• Medlem
  • 2007-11-05 20:30

Apple bara kollar att kortet du betalar med är ok när du beställer. Då reserveras pengarna i en vecka. Det är först när de har skickat grejerna som de tar betalt på riktigt.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-05 21:01

Min är numera också skickad fast det går inte att få fram någon info om var den befinner sig och pengarna är kvar på kontot och inte reserverade längre.

Har nästan samma problem som dig Iggy. Beställt en imac + ipod via education store och den är skickad sedan 31/10. Pengarna har dragits sen ett par dar tillbaka men ser dock ingenting på Shipment status sidan mer än att Current Delivery Status har blivit satt i In Transit to Customer - Shipment Delayed sedan 6/11.

Det får en att börja fundera på en massa olika problem, har tjuvar kapat en kontainer med våra grejer eller har dom helt enkelt tappat bort grejerna? Jaja, du är iaf inte ensam just nu om att inte få din leverans.

Sådär var det för mig när jag beställde min MBP för 4 månader sen... De tog pengarna, sen var pengarna tillbaka på kontot utan ett spår av överföringen, sen tog de pengarna igen efter några dagar.
Undrar vad som händer om man flyttar pengarna innan de tar de den andra gången?

• Medlem
  • Mjölby
  • 2007-11-14 17:48
Ursprungligen av PiktorPucci:

Undrar vad som händer om man flyttar pengarna innan de tar de den andra gången?

Dom har personalfest för summan av alla små ränteinkomster de får för dessa korta dagar.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-09 19:38

Idag försvann mina pengar Och jag som så smått börjat hoppas på att de glömt bort att dra pengarna

Men jag håller med PiktorPucci, vad gör de om jag inga pengar haft där idag?

Ingen som kan svara på frågan ovan, undrar nämligen samma sak?

Svaret är att man får minus på kontot.. Vilket jag har fått nu.

Skulle just ställa frågan när jag hittade den här tråden. Min dator har skickats och pengarna drogs förra veckan. Idag är de tillbaka på kontot. Synd, jag som hoppades att Apple skulle ge mig en gratis macbook pro i påskpresent:)

1
Bevaka tråden