Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sönderbränd laddkabel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

usch, två dagar efter att mitt batteri gick sönder så brände min laddkabel sönder. Det var bara tur att min sambo låg i sängen och kände att det luktade bränt.

Känns grymt osäkert att ha en sådan sak liggande hemma när man sover eller är borta..! Går det att vara säker på att det inte kommer hända igen med en ny laddare? Har de fixat det problemet på nya laddare?

Mvh Gabriel

Fick samma problem med min.. Brände hål på kabeln precis vid magsafe-kontakten. Kändes rätt riskabelt.. Fick den utbytt såklart och sedan dess drar jag alltid ur sladden när jag lämnar datorn hemma.

Orsaken var väl antagligen att den böjts för mycket på samma ställe så att det i längden blivit något brott på kabeln.

Men det är ju normalt slitage i min mening! Livsfarligt att ha en produkt som inte klarar av att kabeln blir böjd? Det är ju en kabel för tusan! Om man inte ska kunna böja kabeln så får de väl montera in ett rakt rör till laddkabel. Börjar bli så trött nu på undermåliga saker..!

Ger apple någon ersättning för sådana här händelser? Känns som att jag inte har något utrymme i mitt tålamod för sådana fel.

Hjälp. Att ni ens vågar använda datorn. Apple MacBook måste vara den mest felbehäftade datorn ever. Aldrig aldrig att jag köper någon...

1
Bevaka tråden