Ingen rabatterad uppgradering av Office 2004 till 2008 vid köp via Mecenat

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-03 00:03

Köpte Office 2004 Mac med studentrabatt från Mecenat för ett par dagar sedan, med hopp om att kunna utnyttja erbjudandet att sedan kunna förhandsboka en billig uppgradering till 2008. Men tji fick jag!

För att ta del av erbjudandet skall man enl. instruktion från Microsoft (http://www.microsoft.com/sverige/products/mac/macoffice_techguarantee.mspx) skicka in ett kvitto på köpet, plus översta fliken av pappkartongen man fick sitt Office 2004 i.
Problemet är bara att jag inte fick mitt i någon kartong, DVD-skivan kom i en vanlig plastficka. Efter koll med företaget som har hand om Mecenats försäljning fick jag detta svar:

Av artikelnumren (SKU-nr) att döma så är uppgraderingserbjudandet endast tillgängligt om man köpt s.k. retail, d.v.s. vanlig licens som köpes i kartong från valfri butikskedja.

Dessa studentlicenser är volymlicenser (Select Academic Agreement) och ger inte rätt till uppgraderingen.

För kännedom alltså!

Har du provat kontakta Microsoft? Verkar ju lite galet

Står ju klart och tydligt om man går in på Applestore via Mecenat:

Köp Office 2004 för Mac Student & Teacher Edition så får du Office 2008 för Mac Home och Student Edition.
Köp Office 2004 för Mac Standard Edition eller Standard Edition Upgrade så får du Office 2008 för Mac Special Media Edition Upgrade.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-03 01:31
Ursprungligen av Fredrics:

Står ju klart och tydligt om man går in på Applestore via Mecenat:

Köp Office 2004 för Mac Student & Teacher Edition så får du Office 2008 för Mac Home och Student Edition.
Köp Office 2004 för Mac Standard Edition eller Standard Edition Upgrade så får du Office 2008 för Mac Special Media Edition Upgrade.

Jo, fast jag har inte handlat via Apple Store, utan ett företag som heter InMeta (länkas via Mecenat->Microsoft programvara).
Men man kanske skulle höra med Microsoft ändå.

• Medlem
  • 2007-11-04 13:16

blouis!

Anledningen till varför Microsoft erbjuder Select Academic Agreement-versioner är för att kunna hålla bästa möjliga priser till studenter; 895kr mot 1240kr för en liknande retailversion (2390kr för vanlig version) (28% rabatt mot en redan rabatterad version, och oftast ännu sörre rabatt).

Jag kollar med Microsoft om det går att göra någon form av uppgradering även för Select Academic Agreement-versioner. Tror dock inte det är möjligt.

Som alltid är kommentarer, förslag och idéer välkomna.

Måns Thuresson
Mecenat (CSN- och Mecenatkortet)
mans.thuresson@mecenat.se

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-04 21:38
Ursprungligen av thure:

blouis!

Anledningen till varför Microsoft erbjuder Select Academic Agreement-versioner är för att kunna hålla bästa möjliga priser till studenter; 895kr mot 1240kr för en liknande retailversion (2390kr för vanlig version) (28% rabatt mot en redan rabatterad version, och oftast ännu sörre rabatt).

Jag kollar med Microsoft om det går att göra någon form av uppgradering även för Select Academic Agreement-versioner. Tror dock inte det är möjligt.

Som alltid är kommentarer, förslag och idéer välkomna.

Måns Thuresson

OK, tack för informationen! Jag avvaktar med spänning.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-09 17:12
Ursprungligen av thure:

Måns Thuresson

Har du haft någon möjlighet att få besked från Microsoft?

Får bli till att skriva mitt första inlägg på detta intressanta forum i denna tråden!

Är med intresserad av svar, då jag köpte mitt Office från samma ställe! Och en uppgradering är alltid trevligt!
Något nytt som kommit fram?

Inget nytt i denna fråga? Börjar ju närma sig för Office 2008 nu!

Hittade denna igår när jag själv kollade hur länge erbjudandet sträcker sig till.

http://www.microsoft.com/sverige/products/mac/macoffice_techguarantee.mspx

Det ska ju gå med Home/student.

Har med förstått att det fungerar så. Men tyvärr så fick inte vi som beställde från InMeta någon kartong med och följdaktligen inte heller någon kod att skicka in.

Känns tråkigt, hade man vetat att det skulle bli såhär hade man heller lagt till någon 100-lapp

1
Bevaka tråden