Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa var table, td, tr, div startar och slutar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-11-02 20:54

Eftersom jag kodar mycket HTML skulle jag verkligen uppskatta om det finns någon editor som automatiskt kan peka på var en tex en <div> börjar och slutar om jag står innanför en sådan. Coda har en liknande funktion som visar vart en PHP function börjar och slutar, men detta verkar inte fungera på tables, tr, td, div osv...

Alltså om jag ställer markören på <div id="hello"> ska den automatiskt markera var denna </div> slutar...

Eller om den kan highlighta den sektionen man är i..

Senast redigerat 2007-11-02 21:13

Sätt en skrikig bakgrundsfärg på diven du är intresserad av. Då ser du ju hur stor den blivit.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-11-04 15:54
Ursprungligen av gusax840:

Sätt en skrikig bakgrundsfärg på diven du är intresserad av. Då ser du ju hur stor den blivit.

Sorry.. Jag kanske inte beskrev så bra.. Jag vill alltså få någon slags markering i själva editorn.. Direkt i koden, inte i layouten..

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Dreamweaver fixar det

Dreamweaver fixade biffen! Kanon! Tack!

Dreamweaver fixar det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-04 17:50

Förutom Dreamweaver kan du även använda freewaren Smultron. Där kan man t ex själv ställa in färger för olika typ av kod.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-11-05 21:01
Ursprungligen av Reisan:

Förutom Dreamweaver kan du även använda freewaren Smultron. Där kan man t ex själv ställa in färger för olika typ av kod.

Jag har provat med smultron förrut.. Gillar den i övrigt, men kunde inte hitta att man kunde ställa in den att visa vilket stycke jag befinner mig i

Jag kör med en liknande grej i Textmate, som har kortkommandon för de flesta taggar. För en div skriver man helt enkelt div och trycker tab, och så får man en komplett kodsnutt. Och det här kan man modifiera, så jag har ställt in den på att efter varje slut-div fylla på med id't för den aktuella diven (om det finns ett). Exempel:

<div id="apa">
</div> 

Det gör det ganska lätt att hitta i koden när den börjar bli komplex.

1
Bevaka tråden