Fel efter reparation hos LAN Master?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-02 20:46

För att göra en lång historia kort så fick jag omedelbart efter min iMac anlänt från Apple Store lämna in den hos LAN Master för att byta en processorfläkt som väsnades. Det funkade alldeles ypperligt och den blev väldigt tyst. Detta hände för två veckor sedan och först nyligen upptäckte jag att de inte skickat med luckan för minnesplatserna. De skickar den via post och nu när jag ska skruva fast den ser jag att baksidan inte ser riktigt riktig ut. Jag inser samtidigt att det är första (!) gången jag tittar på baksidan. Nu behöver jag era expertomdömen; såhär ska det väl inte se ut?

Jag tänker kontakta LAN Master så fort de öppnar igen men jag tänkte utnyttja helgen till att fråga runt lite.

Det är ingen fara men självklart ska de fixa till det på Lan-Master, och det kommer de göra utan krux om jag känner dem rätt.
Gäller det Lan-master i Stockholm eller Malmö?

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-02 21:22

Stockholm.

Ja förstå mig rätt. Jag är nöjd med hur behjälpliga de varit på LAN Master. Jag fick fläkten bytt på rekordtid. Det är ju mest det att jag återigen måste in dit med datorn med allt vad det innebär i allt från ont i bärfingrarna till att jag måste ta ledigt från jobbet. På grund av att de satt ihop den fel. Lite arg är jag. Speciellt som det inte varit annat än trassel med hårdvara sedan jag bytte till Mac. Jag bytte ju inte för att hålla på såhär.

Nu låter jag bitter igen. Förlåt, det är inte min mening.

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-05 12:16

Uppdatering

Idag talade jag med LAN Master och de skickar ett bud för att hämta datorn. Det tycker jag var helt rätt och visar på god servicevilja, och förhoppningsvis blir det bra efter detta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 20:26
Ursprungligen av skaparn:

Idag talade jag med LAN Master och de skickar ett bud för att hämta datorn. Det tycker jag var helt rätt och visar på god servicevilja, och förhoppningsvis blir det bra efter detta.

Det glädjer mig att höra. Jag blev lite orolig när jag läste ditt inlägg eftersom jag just lämnat in min dator där för hårddiskbyte (Seagatefelet). Jag valde de eftersom de varit jättebra tidigare - hoppas den första fadäsen "bara" var en tillfälligt misstag.

LAN-master har skött sig ypperligt i alla avseenden som jag både privat och i tjänsten har haft med dem att göra.
Kul att se de fortsätter are sköta sig.

• Medlem
  • Lund
  • 2007-11-07 20:48

Jag har aldrig varit med om så bra service som hos Lan Masters i Malmö. Fick mitt topcase på min macbook utbytt på under en kvart direkt på plats trots att min garanti gått ut.

Ursprungligen av Naw:

Jag har aldrig varit med om så bra service som hos Lan Masters i Malmö. Fick mitt topcase på min macbook utbytt på under en kvart direkt på plats trots att min garanti gått ut.

Hur var det nu, under en kvart eller under en timme?

Aldrig mer Lan-master Stockholm, otrevliga och snorkiga.
Köpte nytt nät. agg. till en kub som slutade fungera efter ca. 2 veckor, skickade upp den och Lan-Master hävdade att jag snubblat över sladden och då gäller inte garantin.
1). Jag har inte snubblat över sladden då hela enheten ligger utmed en vägg under skrivbordet.
2). Hade jag inte haft firma hade jag anmält dom till ARN.

Så utifrån min erfarenhet aldrig mer Lan-Master Stockholm.

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-08 11:11

Nja

Det börjar närma sig. Får datorn imorgon då det var enda tillfället jag kunde ta mot bud. Om den är fin nu så är jag 100% nöjd med LAN Master. Misstag kan ju vem som helst göra. Det väsentliga är hur man hanterar det, och som jag blivit bemött och på den korta tid de fixat det måste jag säga att de hanterat det bra.

Men som sagt är det inte klart än, så jag skriver mitt sista inlägg i denna tråd (knack knack) imorgon.

Hoppas det löser sig. Jag har EXTREMT bra erfarenhet av Lan-Master i Stockholm. De är snabba, trevliga oavsett om det gäller en garanti eller något annat problem.

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-09 20:41

Såja.

Nu har jag fått datorn, något senare än jag trodde, så jag har varit inte så lite rastlös den senaste timmen. Iofs fick jag lägenheten städad...
Datorn ser bra ut. LAN Master har mitt fortsatta förtroende men jag är efter inte så få turer rätt förbannad på hur mycket problem det varit. Fast det ska inte LM lastas för.
I tron om att man kunde köpa sig från många av de problem som kommer med en pc har jag sedan jag fick datorn från Apple för två veckor sedan haft den inne på rep två gånger. Hade det varit en pc hade jag dessutom kunnat fixa det mesta själv, men tar jag fram en skruvmejsel i samma rum som den här burken kommer väl Steve hem till mig och river garantisedeln i egen hög person.

Well. Nu ska jag försöka ägna mig åt det jag tänkt för flera veckor sedan, nämligen OSX, Excel och allt annat som jag tänker låta mig av detta forum inspireras till.

Tackar för uppmärksamhet, inlägg och att ni alla inkluderade mig i er aftonbön. Jag hörde nog.

1
Bevaka tråden