Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard föredrar SMB före AFP!?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så här står läget till... jag har en Lacie Ethernet disk mini kopplad i mitt nätverk som består av en MAC och en PC och såklart disken.
På denna disk har jag all min musik till Itunes och alla mina bilder som jag har i Iphoto då jag vill komma åt dessa från båda mina datorer!

Innan körde jag SMB och det funkade fint både för MAC:n och för PC:n dock så blev jag rekomenderad att köra AFP mellan MAC:en och disken så jag stängde av SMB kopplade upp mot disken, drog in alla bilder iIPhoto och all musik i ITunes och all funkade fint via AFP tills jag aktiverade SMB igen på disken.

Då vill Leopard bara connecta via SMB om jag inte manuelt går in och väljer just AFP delningen i finder!
Om jag tex. går in i Itunes utan att ha connectat til disken och startar en låt så connectar den via SMB delningen, samma sak händer när jag kör automountmaker och har valt AFP så connectar den till SMB delningen!

Någon som har nån ide??

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-01 17:19

Gå in under ditt användarnamn, ditt "bibliotek", Recent Servers och kasta smb-kopplingarna där, alt. kasta all du hittar där.

Koppla sen upp med afp igen mot din disk.
Hoppas det löser det.

1
Bevaka tråden