Apple Care upplöst

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Här kommer ett stycke märklig historia. Jag köpte AppleCare, MacBook och Airport Express för mer än ett år sedan. AppleCaren gäller således på både dator och Airport.

I somras seglade jag med datorn (=den låg i vatten och dog) Sedan gick Expressen sönder, helt oberoende av datorn så klart. Jag ringde till Apple för att flytta över AppleCare:n till en ny inköpt MacBook. Detta gick inte. Istället kunde man lösa in sin AppleCare och få tillbaka pengar för resterande tiden. Detta tror jag många inte känner till.

Viktigt var självfallet att Airport expressen som var död skulle bytas ut. "Det var inga problem" svarade Apple-anställde som lade upp båda ärendena. Han sade specifikt att om de inte skulle se AppleCaren skulle de ringa till T2 (Högre tenisk support för service providers). Med trygghet gick jag till närmast service provider och lämnade in Airporten men gick hem tomhemt eftersom Airport saknades på hyllan. De skulle ringa när den fanns hemma.

Sedan ringde de. Apple vägrar ge ut en ny eftersom datorn saknar AppleCare. Jag har ringt till Apple och de hävdar att det inte finns någon AppleCare på datorn. Vilket helt riktigt stämmer. Men det fanns när ärendet för Airporten lades upp och när Airporten lades in. Annars hade jag ju aldrig löst in garantin just då.. Suck

Jag ville med detta berätta om min historia. Om ni har varit med om något liknande så kan ni gärna skriva hur det gick. Skulle uppskattas

Nu har det löst sig. Efter många snack med Apple Care support så har de gjort ett undantag (!).

Undrar just vad de har för datorsystem som inte ser att AC fanns när ärendet reggades?
Bra att det löste sig, skam den som ger sig är det som gäller med Apple.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Undrar just vad de har för datorsystem som inte ser att AC fanns när ärendet reggades?
Bra att det löste sig, skam den som ger sig är det som gäller med Apple.

Ja min åsikt också. Varför ens lägga upp ett ärende på en nästan två år gammal AEX om den inte har AppleCare?

1
Bevaka tråden