Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Epson pro 3800 + iMac?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-31 09:12

har köpt mig en sprillans ny iMac (är en s.k switcher....) + en epson pro3800. Installerat precis som man ska, tror jag iallafall. Kommer så långt som att jag ska lägga till skrivaren, den syns i listan, men knappen "lägg till" är grå, går inte att klicka på!!! Shit jag blir alldeles nervös och frustrerad - vad gör jag för fel? Har installerat om, bytt usbport, nollställt, installerat om igen.....Kan det vara fel usb-kabel? Tog en från en gammal epsonskrivare som jag använt till pc..... HJÄLP!

Vilken version av OS X har Du, till att börja med?

Eftersom Du själv säger att Du är ny på Mac, hoppas jag Du inte tar illa upp om jag börjar med ett par självklarheter. Har Du

1) installerat själva mjukvaran från medföljande CD, exakt enligt anvisningarna i den medföljande snabbstartsguiden?

2) i Skrivarinställning, där skrivaren "syns i listan", har Du också klickat på raden med skrivarens namn i listan? Även om den är ensam, måste man först markera den för att knappen "Lägg till" skall aktiveras.

När Du väl klickat på skrivarens namn, bör de tre rutorna under listan (men ovanför knapparna) fyllas med innehåll. "Namn" bör vara "Stylus Pro 3800" (går bra att byta om Du vill kalla den nåt annat kul). "Plats" är också fritt fram att ändra; troligen står maskinens namn där nu. I rutan "Skriv ut med" bör det stå EPSON SPro 3800 om drivrutinen verkligen är rätt installerad. Nu ska det gå att trycka på "Lägg till", och sen bör Du vara klar.

Om inte, kan Du möjligen prova att dra ner rullgardinsmenyn där (dubbelpilen till höger) och välja raden Epson, och sen prova om skrivaren är kommunicerbar då (Du borde kunna skriva ut text; glöm fotoutskrift i det läget).

Det här är åtminstone en start på felsökningen...

1
Bevaka tråden