Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Add site i Coda (Panic)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis börjat med programmet Coda och har lagt till min sida och kopplat upp till servern på webhotellet och allt verkar funka bra utom: När jag dubbelklickar på min websida under fliken Sites står det bara

Could not change direktory to "/www/index.htm/"
Server said: Failed to change directory.

Error -125: remote chdir failed

Grejen är att jag har min index.htm i mappen www, när jag är i fliken Remote så följaktligen har jag skrivit "/www/index.htm/" under Remote root.
Vad ska jag annars skriva där???

I övrigt funkar allt och bolla kors och tvärs från hårddisken till webben, utom att dubbelklicka på min hemsida under Sites - Editfunktionen funkar men inte förhandsvisningen. Och det är ju lite retligt eftersom den smidiga funktionen finns där. Grrrrr..
Som det är kan jag göra mina ändringar i Remote-fliken, men jag får gå ut på nätet och in på min hemsida för att kolla ändringarna.

När jag är under Localfliken o jobbar så är det inga problem med förhandsvisningen.

Känns som om jag förklarar rörigt, men är det nån som fattar vad jag menar är det ju bra:tveksam:

Tja, nu har jag faktiskt inte testat Coda (fast jag kollade vad det var och blev lite inspirerad så det är på gång) men i mina ögon borde det vara:

remote root: /www/
och inget mer
eller möjligen remote root: /
eller remote root: /public_html/ (om www är ett alias)
eller remote root: /htdocs/ (om www är ett alias)

Du är ett geni ninjamac!

Tack tack tack! Det räckte med att ta bort index.htm och bara ha /www/ under Remote root - precis som du sa!
Och jag som provat alla möjliga varianter..
Nu funkar förhandsvisningen "live" i Coda och jag slipper växla över till webläsaren hela tiden:D

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-31 10:13

En "root" är i de allra flesta fall det samma sak som en mapp. Att då lägga till namnet på en enskild fil blir därför fel.

1
Bevaka tråden