Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla MB till skärm, tangentbord & mus

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Behöver lite inputs! Jag har en stationär PC som jag har tangentbord/mus och skärm till, såklart. Nu ska jag snart köpa en MacBook och undrar hur jag kan göra för att använda kringutrustningen till den? Jag ska snart köpa en ny skärm med DVI&VGA, så det löser sej ju, men musen och tangentbordet då?
För att spä på det hela ytterligare; jag köper en bluetoothmus med MacBooken som jag ska ha med mej. Är det smidgast att byta ut mitt "stationära" tangentbord mot ett blåtandsbord också eller?

Mvh Claes

Jag har använt min MacBook med en Cinema Display 20 tum, Apples BT-Tangentbord och BT-mus nu i 14 månader och är väldigt nöjd!
Bluetooth är både smidigt och snyggt och drar dessutom inte farligt mycket batteri.

Det kan nog vara bra med ett tangentbord som Apple tillverkat för att få rätt tangenter.
Det finns ju ett par tangenter som Apple använder som inte en PC har.
Dessutom är ju det nya tangentbordet ruskigt snyggt!
Mitt tips är alltså: Köp!
Lycka till!

Det låter ju bra! Hur går det att koppla ihop min PC med Apples tangentbord då? Funkar det? Det nya trådlösa tangentbordet har ingen Numpad va?
/C

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-05 03:44
Ursprungligen av blackheim:

Det låter ju bra! Hur går det att koppla ihop min PC med Apples tangentbord då? Funkar det? Det nya trådlösa tangentbordet har ingen Numpad va?
/C

Ja, det bör funka om datorn har bluetooth, men det är lite tveksamt då Apple inte säger om det funkar med PC rakt ut. Antagligen är det bara mediatangenterna som inte kommer att fungera korrekt, ring Apple Store och fråga. Nej, den har ingen numerisk del. Kanske bör du kolla in produktsidan före ett köp?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-31 23:05

Om man tar en PC-mus, kan man binda högerklick på högra klick-knappen?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-04 19:10
Ursprungligen av Zlatan:

Om man tar en PC-mus, kan man binda högerklick på högra klick-knappen?

Det blir så automatiskt, iallafall de mössen jag använt till min MacBook.

1
Bevaka tråden