Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport+modemuppkoppling?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! I desperat behov av hjälp med Airport. Jag beklagar om detta ärende avhandlats i någon tidigare tråd, men jag kan inte hitta relevant information efter att ha letat en bra stund.

Vi har sedan en tid en airport basstation som fungerar alldeles utmärkt mellan datorerna, vi vill nu även kunna använda den för trådlös internetanslutning (modemuppringning).

Jag får det inbyggda modemet i basstationen att ringa upp och statusraden visar att allt är som det skall, men varken Safari eller mail får någon kontakt?

Oerhört tacksam för hjälp!

/Anders Kihl

  • Oregistrerad
  • 2003-05-09 13:00

kolla sa att du inte har nan knasig DNS serve, System Prefs -> network -> airport
DHCP borde racka ingen DNS info
fore sakerhets skull kan du ju avaktivera dom andra aktiva portarna eller atminstande dra airport overst i listan

DNS fältet är blankt och jag har bara Airport aktiverat i Portinställningar.

/Anders Kihl

  • Oregistrerad
  • 2003-05-09 14:24

Funkar samma abb fran datorn?
dubbelkolla installningarna och lagg ev till DNS servrar
ar det extreme basstation?
du maste ha 5.0.3 eller senare om du har telia som ISP

Fan vet vad det hänge på ärligt talat. Nu fungerar det i alla fall! Tack för att du tog dig tid Ulven! Det var nog som du skrev i det senare inlägget att jag behövde uppdatera programvaran för att få det att fungera med Telia. Jag körde Software update, fick en ny version av Airportprogramvaran. Lade samtidigt till DNS:erna 10.0.0.1 och 10.0.0.2.

Nu fungerar det klockrent!

Tack
/Anders Kihl

1
Bevaka tråden