Bildreportage: Installation av Leopard på Mac Pro

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-28 17:26

Yes! Nu har jag installerat Leopard på min Mac Pro.

Jag valde att installera Leopard på en ny hårddisk eftersom jag vill kunna boota ett system (10.4) som jag vet fungerar med alla mina "speciallösningar". Disken monterades i fack nummer 3. På disken i fack 1 har jag kvar 10.4 och på disken i fack 2 har jag Windows XP.

Disken fack 3 som ska innehålla Leopard trycks in i datorn.

Disken är på plats

Datorn startas om i 10.4 för att kunna köra installations-skivan.

Eftersom datorn är inställd på att i första hand starta i Windows XP får jag hålla ner alt-tangenten och välja att starta i Mac OS X.

I Mac OS X formaterar jag den nya disken och döper den till Leopard. Den dyker prydligt upp på Skrivbordet. Disken som heter Untitled är Windows XP.

Förpackningen som Leopard ligger i är cool som fan. Någon form av 3-D-effekt som gör att den ser häftig ut.

Eftersom jag har 10.4 installerat på disken i fack 1 väljer jag här att föra över information och inställningar från den disken.

Jag väljer att föra över konton, program och diverse inställningar. Normal brukar jag alltid göra en "clean"-installation, men jag har så mycket program, filer m.m. i 10.4 så jag bestämmer mig för att föra över att till Leopard. Det tog ca 30 minuter för totalt ca 30 GB data/program/prefs.

Klart! Konton, program och inställningar gick fint att föra över. Men t.ex. Parallells behövde jag installera om p.g.a något fel som inträffade.

Nu har jag 3 system att välja på när jag startar datorn. Mums!

Jag ser ju att du har någon sorts Windows-åkomma eftersom du döpt ditt konto till "Administrator"

1
Bevaka tråden