Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Win: Hur uppdaterar jag iTunesbiblioteket smidigast?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare har lite problem, eller är inget problem egentligen bara att det tar så lång tid.

Har all min musik på en extern hårddisk (h:\musik) men jag måste ju ändå flytta musiken till den externa hårddisken. Går det att så fort man lägger in en musikmapp på den externa att itunes automatiskt updaterar biblioteket eller måste man manuellt lägga in alla nya skivor? alltså "lägg till mapp i biblioteket"?

MVH Andreas Johannesson

  • Medlem
  • 2007-10-27 15:20

Låt iTunes hantera filerna i sina egna mappar så slipper du fundera så mycket på det. Ställ in iTunes att kopiera filerna, släpp dem på iTunes och kasta originalet. Klart!

edit: Detta gäller under förutsättning att iTunes för Windows beter sig på samma sätt som för Mac.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-10-27 19:51
Ursprungligen av Antan88:

Går det att så fort man lägger in en musikmapp på den externa att itunes automatiskt updaterar biblioteket eller måste man manuellt lägga in alla nya skivor? alltså "lägg till mapp i biblioteket"?

Tyvärr, någon automatisk synkning finns inte i iTunes. Jag tror att det finns skript som löser detta, men de gäller bara för Mac.

Ursprungligen av Baron:

edit: Detta gäller under förutsättning att iTunes för Windows beter sig på samma sätt som för Mac.

Det gör det.

1
Bevaka tråden