Installera Leopard på en USB-disk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har precis införskaffat mig en licens Mac OS X 10.5 Leopard, men då jag hade tänkt börja om från start och installera om och allt det där, och min nya disk (Samsung 250GB) kommer inte förrän någon gång nästa vecka så kan jag inte installera det än.

Grejen är ju den att jag vill ju leka med Leopard nu, och kom att tänka på en USB-disk på 40GB som jag inte använder. Disken har tidigare suttit i en Powerbook G4 men är nu helt tom, och i ett externt kabinett. Trodde att det skulle gå fint att installera på den, eftersom jag har en Intel-mac (Macbook 2,0GHz), och de kan ju som bekant starta upp från en USB-disk.

Men icke sa nicke. Disken kom inte upp i listan över tillgängliga diskar att installera Leopard på, utan det var bara min interna (original 80GB, Macintosh HD) som visades.

Finns det något sätt att installera Leopard på en USB-disk eller måste jag verkligen vänta till nästa vecka? Tacksam för snabba svar.

Du måste formatera disken med partioneringsschema "GUID". Se här http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303220

Haller pa att installera nu. Tack sa jattemycket for hjalpen, skulle aldrig ha hittat det sjalv.

1
Bevaka tråden