Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Teckenstrul i Mail åtgärdat i Leopard?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet om Apple åtgärdat problemet med åäö till PC-användare i Mail nu när Leopard anländer?

Finns det nån som vet att dom brukar få trasiga mail från Mac som man kan skicka ett test till när det blir dags? Är ju svårt att veta annars..

Ursprungligen av Johan S:

Finns det nån som vet att dom brukar få trasiga mail från Mac som man kan skicka ett test till när det blir dags? Är ju svårt att veta annars..

Jag har en del kunder som får trasiga mail. Ska testa mot dem när jag väl installerat Leopard. Men det kanske är någon som hinner före mig.

Men det "felet" är egentligen inte ett fel i Mail. Problemet beror på att Mail skickar iväg helt riktig e-post som den ska vara, men mottagaren har ett e-postprogram som i sin tur inte följer de rekommendationer som finns och som läser av meddelandet fel. Då kan man fråga sig om det är bättre att tillverkaren av mottagarens e-postprogram gör om sitt program så att det fungerar bättre, eller om Apple ska lägga in fel i sitt program.

Ursprungligen av Marcus K:

Men det "felet" är egentligen inte ett fel i Mail. Problemet beror på att Mail skickar iväg helt riktig e-post som den ska vara, men mottagaren har ett e-postprogram som i sin tur inte följer de rekommendationer som finns och som läser av meddelandet fel. Då kan man fråga sig om det är bättre att tillverkaren av mottagarens e-postprogram gör om sitt program så att det fungerar bättre, eller om Apple ska lägga in fel i sitt program.

Förklara detta för en PC-användare

Men varför fixar andra mailprogram detta bättre då? Som t ex Thunderbird som jag använder just nu? Förklara för mig för jag fattar inte. Det är 2007 och det går inte att skicka ett schysst mail från Mail till en vissa PC-användare? Då är det svårt att argumentera för att macen är så fantastisk då. Det är smått skämmigt!

Är Apple medvetna om detta problem? Har sökt information från Apple om detta på nätet, men inte lyckats hitta något. Jag förstår att svenska språket kanske inte är prio 1 för dem. Är det någon som vet om det finns info från Apple om detta problem?

1
Bevaka tråden