Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7 november: MacPub i Umeå i Leopardens tecken!

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ouch - julafton kommer tidigt för någon i år!

Tur att jag tittade in och observerade tiden, hade helt ställt in mig på 18.00 men 18.30 är mycket bättre tidsmässigt.

  • Medlem
  • 2007-11-07 13:14

18:30 it is.

  • Medlem
  • 2007-11-07 16:25

Men gröt. Nu har jag förhinder igen. Även nödgas jag så, med rodnande kinder, bekänna att jag inte köpt Leopard än, så hur som helst hade jag druckit öl i ogjort väder. Så att säga. Dock lyckönskar jag er, mina jobska ortsfränder, inför aftonen!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-11-07 17:49

Är just på väg ut i bilen för att åka in till stan

/cry
Suget efter öl och Mac är som vanligt stort!

Hur som helst, blir det allvar av USB-prylen så gör gärna en ny förfrågan här innan ni slår till?

Angående USB-prylen så är det inte nån höjdarkvalité på dem, men de är attans små å andra sidan. Det jag har imponerar alltid!

Det var trevligt som vanligt. Men att ingen föll för frestelsen att köpa en iPhone...

Ja! Mycket trevligt.

Absolut. Mycket lyckat.

Men skulle inte han som driver Rött köpa en iPhone? Han verkade ju ganska intresserad.

Ursprungligen av Marcus K:

Men skulle inte han som driver Rött köpa en iPhone? Han verkade ju ganska intresserad.

Jo, men han hade en polare som skulle till USA så han skulle få mycket bättre pris på det sättet. Men han såg lite sugen ut

Instämmer i föregående talare om kvällen, mycket trevligt som alltid vid våra MacPubar.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-11-08 08:59

Hade som vanligt trevligt och min svåger Richard som var med tyckte också det var trevligt. Får se om han "vågar" synas mer här nu

Det hoppas jag han gör!

Det kom på tal att Google Maps hade uppdaterat sina kartor (eller mera korrekt: satellitbilder) över Umeå. Jag tog en titt på det och det stämmer, numera är centrala Umeå riktigt högupplöst. Men det är jättegamla bilder!

Kolla här på Berghem till exempel, där universitetets gamla "Norra paviljongerna" är kvar, trots att de rivits sedan tre-fyra år sedan och där står numera ett helt kvarter av nya hus.

Här är ett annat exempel, en bild från Tomtebo som visar skog där det är ett helt kvarter med radhus numera.

Udda att dom slänger upp bilder som verkar vara minst 5 år gamla, antagligen mer.

Bilder!

Ursprungligen av Adrian B:

Det kom på tal att Google Maps hade uppdaterat sina kartor (eller mera korrekt: satellitbilder) över Umeå. Jag tog en titt på det och det stämmer, numera är centrala Umeå riktigt högupplöst. Men det är jättegamla bilder!

Kolla här på Berghem till exempel, där universitetets gamla "Norra paviljongerna" är kvar, trots att de rivits sedan tre-fyra år sedan och där står numera ett helt kvarter av nya hus.

Här är ett annat exempel, en bild från Tomtebo som visar skog där det är ett helt kvarter med radhus numera.

Udda att dom slänger upp bilder som verkar vara minst 5 år gamla, antagligen mer.

Som uppföljning lite senare kan man kolla in Microsoft och deras Maps. Bilderna över Umeå måste vara från i år, tidig vår eller helgdag eftersom det ser ganska öde ut på gator och parkeringar. Titta bara på stadshusparkeringen eller universitetet.

Ser att de är nya i alla fall på mitt hus som för ett år sedan fick en mobilmast uppmonterad, vilken syns tydligt på bilderna. Detsamma gäller norra paviljongerna, där ser man tydligt bostadens nybyggda hyreshus.

Senast redigerat 2008-01-27 12:32
Ursprungligen av Mikael E:

Som uppföljning lite senare kan man kolla in Microsoft och deras Maps.

Ah, ja jag hade hört att Microsoft hade någon lösning som var bättre, hade dock inte kollat in den själv. Men den där länken fungerade inte så bra, ser inga kartor där, kommer bara till intl.local.live.com.

Bevaka tråden