Har för många fonter öppna. Varför?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder Fontagent Pro.
Även om jag bara har kanske 10-15 fonter öppnade genom den (förutom systemfonterna) så får jag en fontlista på kanske 200-250 fonter när jag öppnar t.ex. Photoshop eller Word.
Fattar inte... är det FontBook eller nåt som kör igång fonterna ändå?
Har Mac OS 10.4.10, Font agent pro 3.2.0 och fonntbook 2.0.3

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-25 15:00

Adobe (och kanske MS också - vet ej) lever ett eget liv. Kolla in Adobemappen i /bibliotek/Application Support/ - så kommer du att hitta en j-a massa fonter som Adobe installerar på sin egen hemliga plats och som öppnas när man kör deras program. Jag plockar alltid bort dessa till annan plats efter Adobe-installationer.

Ursprungligen av mjg:

Adobe (och kanske MS också - vet ej) lever ett eget liv. Kolla in Adobemappen i /bibliotek/Application Support/ - så kommer du att hitta en j-a massa fonter som Adobe installerar på sin egen hemliga plats och som öppnas när man kör deras program. Jag plockar alltid bort dessa till annan plats efter Adobe-installationer.

Nej tyvärr är det inte Adobes eller Pyttemjuks, utan specialfonter som jag köpt osv.

Jag har aldrig använt FontAgent Pro så min kunskap är otillräcklig i ditt fall. Har bara personlig erfarenhet av FontExplorer X vilket fungerar jättebra. Kanske du kan prova för att se om det gör någon skillnad? http://www.linotype.com/fontexplorerX

EDIT: FontExplorer X kan ju genomsöka disken och flytta typsnitten till en huvudmapp där allt (antar jag?) ligger snyggt och prydligt. FontAgent Pro kanske klarar det också?

Ordnat. Dels hade Fontbook en massa fonter aktiverade, men den stora skurken var Adobe (atck för det mjg) som hade 180-200Mb fonter på tre olika ställen på disken. Nu e dom foldrarna zippade och "gömda" och fonterna importerade till fontagent istället.

1
Bevaka tråden