Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Express 8 midi out problem :(

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag inhandlade jag Logic Express 8 och skuttade (nåja...) glad i hågen hem för att spela in lite nytt material. Glädjen tog dock snabbt slut när jag efter stor möda lyckats få allt att funka utom midi out på ljudkortet. Jag kan alltså inte styra mina externa synthar vilket känns ganska träigt. Men Jag kan spela in audio och även (häpp!) midi utan problem.

Jag har uppdaterat både dator och drivrutiner till ljudkortet men problemet ger inte med sig, Finns det någon där ute med ett bra förslag på vad jag kan göra? Själv funderar jag på att lägga ner skiten och börja fotografera fåglar istället...

Mitt ljudkort är ett Terratec Phase X24 FW.

Senast redigerat 2007-10-24 10:10
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-01-11 20:45

Hittade du någon lösning på det här?

Sitter med samma ljudkort och funderar på att köpa LE8...

Nej, dessvärrre inte. Jag kör fortfarande med UNO vid sidan om vilket är aningen klumpigt.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-01-11 23:10

Hmmm...skumt...bra att veta i alla fall...tackar...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-02-28 14:42

Jag fortsätter på denna tråden eftersom jag har ett liknande problem.
Midi in i Logic 8 funkar utan problem och jag har kommit så långt att jag lyckats skicka midi ut till mitt midiinterface och vidare till synthen som är en Roland XP-30.
Problemet är att när man spelar upp ett midispår som skickas till synthen så blir det inget ljud. Istället så fladdrar alla instrument förbi i synhtens display med en hiskelig fart när den tar emot signalen.
Jag är relativt ny på det här med midi och vet inte om problemet ligger i synthens inställningar eller i Logic.
Någon som råkat ut för nåt liknande?

1
Bevaka tråden