Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laga usb kontakt..hjälp!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-22 23:35

Hej!
Undrar om någon vet var man kan köpa usb kontakt typ B för att laga/byta ut en trasig usb kontakt på ett m-audio keystation 49e? Hittar inget ställe själv! Tacksam för hjälp!

Kjell och company kanske. De säljer ju en massa annat för gördetsjälvaren så det skulle inte förvåna mig om de hade det också. Annars, istället för att försöka få ihop usb-kontakten, kan du inte försöka skarva kabeln på något vis istället.

Vad är det egentligen som är fel, hur ser det ut?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-24 18:04
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Kjell och company kanske. De säljer ju en massa annat för gördetsjälvaren så det skulle inte förvåna mig om de hade det också. Annars, istället för att försöka få ihop usb-kontakten, kan du inte försöka skarva kabeln på något vis istället.

Vad är det egentligen som är fel, hur ser det ut?

usb kontakten på keyboarden är intryckt och mosad...ett barn råka dra ner keyboarden i golvet när en usbsladden satt i..detta gjorde att kontakten mosades och delar lossnade på kortet som usbkontakten sitter på...om ni fattar vad jag menar. Tack för tipset..kjell hade!

1
Bevaka tråden