Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Java, Ant och annat löst...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-10-22 20:08

Fick det stora pekfingret i bröstet på jobbet. Skall köra en massa tester av diverse portallösningar och därför gör jag det helst på min mac där jag truvs med att sitta och nojsa

Slog mig dock bara, hur fungerar det på Mac? Här kommer en ant med i systemet men den tycks vara för gammal. Räcker det att bara blåsa in den nya och peka om ANT_HOME i en .bash_profile som man gjort på pingvinen eller förordar Apple en annan lösning?

Jag fann inga fräsha råd via google? Vad gäller om man vill ha olika verisoner av jdk:er, ant mm? .bash_profile?

Hmm, kanske skulle legat i OSX forat..?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 20:56

Java i OS X är numera inga som helst problem. Har själv nyligen gjort ett liknande byte på jobbet.
Gör som du gjorde i Linux så funkar nog 99%, återkom sen med det som inte funkar.
Ant-version byter du precis som du beskriver. Glöm inte att lägga till det i pathen också om du ska köra Ant från terminalen.
Det går bra att ha flera JDK-versioner installerade samtidigt. Precis som i t.ex. ubuntu är java-mappen man kör mot ett alias för den java-version man använder.

ANT är ju bra på många saker, glöm för all del inte att spana in JMeter och ApacheBench också, som testhjälpmedel. Samt, skall du testa WebServices så är ju SoapUI kalasbra.

1
Bevaka tråden