Lets get ready to ruuuumble! (Dags för supportbråk på en Imac)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 14:07

Jaha!

Nu är jag där där jag hoppades att jag skulle slippa vara (igen!). Det är dags för mig att plocka fram hink och spade och förbereda mig på samtal på sandlådenivå tillsammans med någon tröttsam typ på Apple.

Nåväl. Min iMac 17" som jag köpte för snart ett år sedan har helt plötsligt fått som en hel ring av döda pixlar på skärmen. Det rör sig alltså inte om en eller två stycken utan säkert om en 20-30 st. Jag är dock inte riktigt säker på vad som gäller. Är detta någonting som jag kan åberopa garantin för? Jag bifogar en bild.

Fråga nummer två. Var sjuttsingen ska jag vända mig någonstans? Datorn är köpt via applestore men jag kan inte hitta något lämpligt telefonnummer oavsett hur mycket jag letar runt på deras hemsida.

0771 199 519 kostar vad jag förstår pengar att ringa till.

Är det någon som har något att säga angående det här?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 14:25

077 nummer kostar som ett vanligt lokalsamtal för dig.

det är mer för att företaget kan styra trafiken hos sig sjävla och till callcenters, som i apples fall.

läs gärna mer om 077 nummer på wikipedia.

Bästa är väl bara att konsultera dem där så får du se vad som händer efter det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 22:21

Aha. Tack. Då vet jag vilket nummer jag ska ringa imorgon.

Jo, i värsta fall får jag väl ta kontakt med dem utan något kött på benen men det känns bara som att de kommer slakta mig som ett gäng kommandosoldater om jag frågar lite försynt hur det egentligen ligger till. Bättre då att kunna gå hårt ut som en del kunder som har ringt upp mig har gjort. Börja samtalet med att skrika något obegripbart i 102 dB. Det är grejor det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-23 07:35
Ursprungligen av Pluffo:

Jo, i värsta fall får jag väl ta kontakt med dem utan något kött på benen men det känns bara som att de kommer slakta mig som ett gäng kommandosoldater om jag frågar lite försynt hur det egentligen ligger till. Bättre då att kunna gå hårt ut som en del kunder som har ringt upp mig har gjort. Börja samtalet med att skrika något obegripbart i 102 dB. Det är grejor det.

Jag hoppas att du skämtar nu, visst loggar dem allt när du ringer, men det är ju bara att ringa igen om du behöver ta reda på någonting mer eller liknande, kunden har alltid rätt! Med ärlighet och lite goodwill så tror jag att både du och apple kommer bäst överens, som sagt, bara att ringa igen om du känner att du missat något. Verkar ju vara något skummt fel med tanke på de fina lilla mönstret

Ursprungligen av Pluffo:

Skrika fungerar aldrig med Apple. Då idiotförklarar de dig och har du tur hamnar du på deras best-of-cd för supportpersonalen.

Ha tydliga krav, svikta aldrig, var konsekvent, reta aldrig upp dig, tröttna aldrig.
Om person 1 inte lyssnar be att få prata med dess chef.
Du vill komma fram till Customer relations men dit kommer man inte utan vidare.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-22 22:37

Arstechnica pratar om senaste iMac och trådskaparen har modellen före.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-22 22:55

Aha, jag såg inte det. Men det såg ut som en vattendroppe.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-23 11:57
Citat:

Jag hoppas att du skämtar nu

Ja, jag skämtade om det där med att skrika. Ingen taktik som jag varken skulle få för mig eller vara kapabel till att använda

Citat:

kunden har alltid rätt!

Nja, det var längesedan jag stötte på någon firma som hade denna inställningen. Senast jag ringde till Apple efter att min 3000-kronors-iPod gått sönder efter en månad och en dag så fanns det ingen dialog i över huvud taget. Som tur är så har jag i alla fall tiden på min sida den här gången (vore ännu bättre om det hade hänt inom 6 månader dock).

Citat:

Ha tydliga krav, svikta aldrig, var konsekvent

Precis, och för att ha tydliga krav så känns det som att jag på något sätt måste veta vad och om jag kan kräva något. Ärligt talat så litar jag inte på Apples support och är helt övertygad om att de inte direkt kommer att uppmuntra mig att reklamera produkten. Men visst, jag har gärna fel.

Jag ska ringa Apple idag. Återkommer senare.

1
Bevaka tråden