Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 4: kan inte lägga till låtar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 02:03

Plötsligt kan jag inte lägga till låtar i iTunes. Det går bra att importera från CD men inte när jag väljer en fil som redan ligger på hårddisken. Får upp ett meddeande som säger att försöket att kopiera misslyckades för att jag inte har tillräckliga privilegier.
Jag har alltså inställt på att den skall kopiera till iTunesmappen när jag lägger till filer.
Jag har kollat rättigheterna på iTunesmappen (som ligger I Users/Shared) och alla har Read/Write på den. Har också reparerat rättigheter utan resultat.

Några förslag?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-05-26 15:30

Kolla vilka rättigheter som filen du vill importera har.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-26 16:15

Prova att reparera rättigheterna med Skivverktyg.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-27 00:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Prova att reparera rättigheterna med Skivverktyg.

Har jag gjort (vilket man faktiskt kan läsa sig till i mitt inlägg)

Citat:

Kolla vilka rättigheter som filen du vill importera har.

Jag har read/write på den och group och others har endast read. Hjälpte inte att ändra det.

När jag flyttar ut en fil ur Itunes bibliotek och sedan lägger till den igen så funkar det. Mysko...

Fler förslag mottages tacksamt.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-27 08:22

Hur många filer har du? Det finns ju en maxgräns

Plötsligt dog mitt Av system och Apple tv kunde köras....

När jag uppgraderade till senaste I tunes 9.0.2 försvann hela mitt mediabibliotek och kan inte läggas till igen. Kör en nas (Qnap) med 4 st1 Tb diskar (3 st linjära till 3Tb (ca 1700 filmer) och en singel(ca 65 dagars musik).
Efter uppdatering av såväl Itunes som Apple Tv accepetrades inte mediabiblioteket. Skam den som ger sig. Rensade I tunes på allt. och började om från början. 40 filmer av 1700 behagade visa sig under filmer. 20 artister under musik.
Har naturligtvis kryssat ur i vederbörlig ordning på Itunes setupen som jag gjort hundratals gånger förut. Har tre stycken identiska anläggningar med q nap och resten av prylarna -de andra två går så bra som de bara kan( men de är inte uppgraderade) Vad kan ha hänt......det kom en uppdatering på Apple tvn och ganska desperat 2 dygn senare ett önskemål att OMEDLBART köra in den nya som fanns att hämta. Det krävdes också miniminivå på Itunes 9 någonting.
Just nu känns det som det enda är att gå tillbaka till oktober på Timemachine och köra på den gamla itunes samt fabriksåterställa Appletv n
och sedan låta bli uppdateringarna. Om inte någon har ett tips.......
Sitter tydligen inte ensam i "intekunnaläggatillfiler" träsket, så kanske lite hjälp kan fås innan jag hämtar släggan.

kfhakan

Tillägg till att inte kunna lägga till......

Jag har reparerat behörigheter och har r/w på alla diskar och filer.
Det just detta som gör mig så konfunderad.
Kanske bör tillägga att man TROR att alla filhänvisningarna kommer med för de fladdrar förbi allihop men gaster inte Itunes.
Således ser jag alla filmer fladdra förbi-alla låtar likaså-men synligt är bara ett fåtal och innan sista Itunes fungerade alla och låg där snyggt och prydligt.

kfhakan - igen

Gjorde just nu ännu en iakttagelse-den musik som låter sig läggas upp i Itunes är enbart mina senaste 4 köp från Itunesstore- av många, många som skett under åren. Detta blir för mig underligare och underligare

Senast redigerat 2009-11-11 20:47
1
Bevaka tråden