Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gå ner i viloläget när batteriet dör?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När mitt batteri dör (MBP) så stängs datorn av helt, men när den andra datorns batteri är slut (MB) så går den ner i viloläge; sen det är bara att fortsätta där man slutade. Hur slår man på/av denna funktion?

Mvh
David

Datorn ska gå i vila när batteriet tar slut. Prova att kalibrera batteriet. Om inte det funkar så har du troligen ett felaktigt batteri, något som sannolikt går på garantin.

Själv har jag samma problem och kommer vilken dag som helst att få hem ett nytt batteri som Apple skickar ut, på garantin, som utbyte mot batteriet med tillverkningsfel som satt i min MBP, och många andras också, kanske din med...

Tack för svar!
Jag har testat att kalibrera batterierna (har fått ett nytt av Apple, eftersom mitt gamla var ett av de som återkallades). Men samma resultat med båda. Det är något fel på mitt nya, så det ska jag ringa om.
Det kan inte röra sig om för lite diskutrymme eller nåt. Får Googla vidare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 07:50

Jag har ett relaterat problem. Mitt batteri varar kanske exakt 2 sekunder. Man hinner PRECIS sätta sig i soffan så slocknar allt. När jag sen sätter in nätsladden så visar batteriet att det är fullt. Men lik f-rbannat så måste jag sätta på datorn.
Det här kan väl inte gå på garantin? Jag köpte datorn 13:e januari förra året och är annars så nöjd.

1
Bevaka tråden