Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunesbibliotek på extern skiva?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har funderat på olika sätt att frigöra utrymme på min iBook inför lanseringen av Leopard (som kräver cirka 9 Gb utrymme) och jag har kommit fram till att det enda jag egentligen kan banta är mitt iTunes-bibliotek. Att hacka bort musik för att få fram mer utrymme vill jag inte lägga tid på, så en tanke slog mig. Skulle jag måhända kunna flytta hela min iTunes Music-mapp till min externa hårddisk och sedan göra en symbolisk länk (alias) vid namn iTunes Music som ligger där den faktiska musikmappen ska ligga? Kommer iTunes då att känna igen detta alias och få tillgång till musiken precis som om musiken legat på den egna hårddisken?

Visst skulle jag kunna testa men jag vill ogärna flytta runt så stora mängder data om det inte fungerar. Så kära Mac-medmännniskor, har något testat och fått detta att fungera?

Mvh,
- Andreas

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-10-21 23:19

Trasig länk? Får "Ledsen - inga träffar. Försök igen med andra villkor." när jag klickar på den.

  • Medlem
  • 2007-10-21 23:37

det var bara en sökning på "itunes" och "extern". Folk har frågat förr...

Jag har så på min Mac Mini hemma. Den är kopplad till en extern hårddisk.
Försökte göra så tidigare på en nätverksdisk med min Macbook, men varje gång Itunes stratade och nätverksdisken inte var igång så gick Itunes tillbaka till grundinställningarna om vart musiken skulle vara.
Nu har jag som sagt en extrern hd som är kopplad med minin. Den stängs avoch sätts på automatiskt med datorn. Fu nkar sketabra.

1
Bevaka tråden