Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3GB minne i Mac Mini C2D?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-20 00:04

Har läst på diverse amerikanska sidor om att det skall gå att stuva in 3GB minne i de nya Mac Minisarna. Stämmer detta? Finns det någon svensk återförsäljare som säljer sådana uppgraderingskit?
Eller räcker det med ett 2x1GB kit? Jag brukar handla från Dustin. Det verkar som man får Viking-minnen där. Funkar dessa bra i mini?
Känner mig lite vilsen här, vad fungerar och vad fungerar inte... Man kanske skulle lämna in den hos Machuset för uppgradering istället. Men man har ju uppgraderat minne i en och annan PC så man borde ju klara av en MAC med

  • Medlem
  • 2007-10-20 23:59
Ursprungligen av PutteSWE:

Men man har ju uppgraderat minne i en och annan PC så man borde ju klara av en MAC med

Går inte att gämföra Mac och PC på den fronten! En PC har en gigantisk låda gämfört med en mini! I minin måste du plocka isär halva datorn för att komma åt minnet. Finns flera trådar om det här på forumet. Dessutom tror jag att dom bara har 2 slot:ar. Det har iaf min 1,66 core duo. Har inte hört att den har fått fler slot:ar. Max minne en mini klarar av är 2GB. Det har jag och jag kan lova att det räcker gott! Kan köra Vista och OS X parallellt utan problem.

1
Bevaka tråden