Hittar inte basstation trots fungerande nätverk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som varit med om att Airport-verktyget inte hittar något nätverk trots att man har en fungerande Aiportuppkoppling?

Jag är 100% säker på att det är min egen Airport jag surfar genom, den fungerar helt perfekt men Airportverktyget hittar inget nätverk. Uppe i menyraden finns minst tre andra nätverk också (grannarnas) inte heller dessa hittar Airportverktyget.

Jag har skaffat en ny MacBook och importerade alla inställningar, efter detta fick jag nämnda problem. Min gamla dator hittar basstationen, de står bredvid varandra. Som sagt båda har perfekt upkoppling.

Det är en gammal basstation - Graphite tror jag den kallades.

Jag löste problemet. Svarar själv om någon annan får liknande problem:

Hittade följande tråd om ämnet:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5552331

Jag flyttade över mitt gamla Airport Administratörsverktyg och det gick att köra på Intel. Så nu hittar jag basstationen.

Åsikt: Riktigt dåligt av Apple att inte vara mer bakåtkompatibla. Vad hade hänt om jag sålt den gamla datorn och dess OS innan jag köpt nytt? Som om man MÅSTE sälja sin Airport när man gör sig av med datorn.

Skulle gissa att det har med din AirPort att göra. Nu verkar det ju iof fungera men om du orkar kan du ju alltid resseta basstationen. Därefter får du göra om alla inställningar (importera ej de gamla igen). Kan få det att fungera bättre?

Ok, bra att det löste sig!

1
Bevaka tråden