Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

delad men fristående adressbok i adress book?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-16 22:53

Hello

Jag har fått i uppgift att på mitt jobb knäcka följande nöt:

Vi har ett behov av att kunna dela en adressbok och att både kunna läsa, söka och skriva i denna. Min omedelbara tanke var att man enkelt kunde lösa detta i address book. Jag har letat relativt intensivt efter en enkel och billig lösning men har inte riktigt hittat något. Jag tänker att det borde finnas nån gratistjänst som kan klara detta?
Det behöver nödvändigtvis inte hanteras inom addressbook, men det vore onekligen smidigt.
Har läst om något som heter LDAP, men har inte hittat någon "for dummies" guide som förtäljer vad det kan...
Ska man behöva sätta upp en server för detta?

tack tack
A

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-18 16:47

bumpar min egen tråd här:

lurar lite på att använda mig av FIleMaker och iDisk. Frågan är bara hur man delar ett FM-dokument. När dokumentet är öppet från ett ställe går det inte att öppna någon annanstans ifrån. Vi har ingen server och det vore verkligen skönt att slippa jiddra med det då det i mina ögon rör sig om en rätt simpel sak...

Så vad jag nu undrar är egentligen: Hur delar man ett FileMakerdokument på ett smidigt sätt?

mvh

A

1
Bevaka tråden