Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handsfree stereo-headset till HTC S710?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just fått en ny jobbmobil ( htc s710) med ett medföljande stereo-headset som inte alls passar mina öron (och dessutom har väldigt dåligt ljud för musik). Jag funderar på om det finns någon lösning där det går att använda ett par koss-likande lurar (dom där som fungerar som sådana där gula öronproppar som sväller i örat) utan att tappa funktionaliteten som gör att du kan svara på samtal via knappen på headsetet. Finns det sådana lurar eller är det bara att acceptera att jag får svara via mobiltelefonen om jag vill ha liknande lurar?

det fanns ju "musik-adapter" att köpa till vanliga sony-ericsson o nokia-mobiler, dock med sladd, där du anslöt vanliga 3,5mm stereo-lurar i mikrofonen. På så vis har du prima ljud och kan använda vilka lurar som helst som headset.

Det finns (fanns?) att köpa på bl.a the phone-house osv, kostade runt en hundralapp.

Det är ju ett tag sen det var inne (cirka 2 år sen), men det lär ju finnas nåt liknande till de allra flesta mobiler idag.

Jorå, mini-usb till 3.5 mm pluggar finns ju. Dock har jag inte funnit Kosliknande lurar med en svara/stäng-av-knapp. Så det kanske helt enkelt inte finns någon lösning annat än adapter och användande av mina vanliga kosslurar. Inte hela världen men visst vore det nice att kunna behålla knappfunktionen på själva lurarna

1
Bevaka tråden