Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook -> backup Lacie mobile/usb

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-10-16 21:32

Dottern fick en liten Lacie 160 gb mobile till sin MB..;)
skall ut o resa .. nu undrar hon vilket backupp program?
för att säkra moderdatorn..

till Lacien finns både Lacie 1 click 1.1.1(backup) samt
SilverKeeper 1.1.4.. ..
och kan hon kasta in övrig data i efterhand.?

* försökte föra in några mappar manuelt och Lacien skrek
för långt filnamn eller fel teken på några filer!
men tog visa och ignorerar visa?!
reagerar den på å äö osv ( fil namnen är ej långa)
* den strejkar att mata ut i bland.. dock ny för i dag..

nån med erfarenhet vore mer än tacksam :"> vill ej göra nåt DUMT

Silverkeeper har jag använt och det funkade bra. Den klarar även långa filnamn och åäö

När det gäller att lägga över mauellt på USB så känner jag igen skriket. Speciellt som man har en stor mapp som den börjat kopiera och så pang STOPP.

Numera zippar jag alla mappar jag sparar på USB minne/hdd. Kopierar över den zippade mappen som jag sedan slänger (ja, den på datorn) VIsst, ett extra steg men jag är trött på alla halvkopierade mappar där man inte vet vad som kopierats och inte.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-10-16 23:49

OK tack ,,man blir lite förbryllad ! inst skivan har div /o senaste uppgraderingen var 2005
1.1.4 ...)ver 1.1.1 Lacie 1 click verkar också intr ?! Dock vill göra så smidigt o enkelt för henne står en massa tjafs om se upp (kan förlora data osv) Blir lite nervös

Ser att jag har Silver Keeper 1.1.4 och det verkar vara den senaste - men den funkar till 10.4
Om jag förstår det rätt så kan man göra så att backupen fungerar att starta från vilket kan ha sina fördelar se http://www.lacie.com/support/faq/faq.htm?faqid=10279

1 click har jag ingen praktisk erfarenhet av men jag kom ihåg att man var tvungen att lägga tillbaka filerna manuellt. Och det gick inte att starta från den.

Oj, det låter som jag vore försäljare! Och ändå använder jag det inte längre ... Nej, fick med Retrospect till senast hårddisken och det är ett program jag gillar (men tyckte var för dyrt att köpa separat - därför en period med SilverKeeper)

Får hoppas att någon med erfarenhet av 1 click hör av sig och berättar fördelen med det

1
Bevaka tråden