AppleCare Protection Plan - köpa utomlands?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kusin ska snart till USA och då ska hon köpa en Touch till mig. Jag har läst mig till att garantin som följer med (den vanliga ettårs-garantin) gäller över hela världen.
AppleCare Protcetion Plan gäller också över hela världen, om jag har förstått rätt. Men det står att det kan skilja mellan olika länder, så jag undrar nu om det är något viktigt som sklijer, eller är dom 200 kronorna extra det kostar i dagsläget värda att spendera på en Protection Plan köpt i Sverige?

• Medlem
  • 2007-10-16 16:09

Du kan tryggt köpa din APP i USA och registrera den på Apple.se.

Vad jag vet så finns det inga skillnader. Men om du registrerar din APP på Apple.se så borde det gälla samma villkor som en APP köpt i Sverige.

Ursprungligen av MP:

Du kan tryggt köpa din APP i USA och registrera den på Apple.se.

Vad jag vet så finns det inga skillnader. Men om du registrerar din APP på Apple.se så borde det gälla samma villkor som en APP köpt i Sverige.

Jag läste något om att om man köper den tillsammans med sin Ipod, så registrerar dom det åt en, det var i ett forum nånstans så det kanske inte stämmer dock..?

• Medlem
  • 2007-10-16 21:22

Jag tror inte att du tjänar något på att köpa APP i kombination med produkten som den är ämnad för. Din kusin kan säga att APP köps in till en annan produkt om du vll genomföra registreringen i Sverige.

Ursprungligen av MP:

Jag tror inte att du tjänar något på att köpa APP i kombination med produkten som den är ämnad för. Din kusin kan säga att APP köps in till en annan produkt om du vll genomföra registreringen i Sverige.

det låter som en bra plan:cool:
tack för tipsen

• Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-27 16:56

Tänkte bara skjuta in en fråga här.

Funderar på att köpa APP från USA; men fattar inte riktigt paketet. Vad är det paketet inggehåller? Finns det bara 1 paket eller är det olika paket för olika produkter? Vilket paket köper man om man skall använda det till MacBook? Kan det aktiveras efter att man ägt sin Macbook i 6mån?

Du köper en box som innehåller en aktiveringskod, det är olika lådor för olika produkter då dom kostar olika. Den kan aktiveras inom hela första året dvs under den vanliga 1års garantin

• Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-27 20:00

Okej, tackar för infromationen. Blir nog att jag beställer ett paket från staterna.

1
Bevaka tråden