Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilhållare för iPhonen?

Tråden skapades och har fått 197 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-15 23:29

Hejsan, letar efter en hållare med ljud ut för min iPhone. Helst köper jag den från Sverige men övriga europa går bra med. Bara det är en seriös firma.

Ahmedmo

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-16 06:28

Här verkar det komma något snart
http://www.griffintechnology.com/products/itripsolutions/

Det fungerar också att skicka ljudet till bilstereons högtalare med FM-Transmitters som är gjorda för iPods men då måste iPhone ställas i airplane-läge vilket gör att telefonen inte fungerar.

Ursprungligen av Eva:

Här verkar det komma något snart
http://www.griffintechnology.com/products/itripsolutions/

Det fungerar också att skicka ljudet till bilstereons högtalare med FM-Transmitters som är gjorda för iPods men då måste iPhone ställas i airplane-läge vilket gör att telefonen inte fungerar.

Jag kör min i en passiv hållare och sedan via bluetooth i min gps (garmin).
Då fungerar alla funktioner - adressbok, ringa, svara osv.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-21 18:48

hej hopp.. när jag läste detta meddelandet var jag ju tvungen att registrera mig omedelbums och fråga hur du gjort?..
Jag har en Garmin 660 och en Iphone 1.1.1

dock lyckas jag inte koppla ihop dessa enheterna på något sätt..
har du några tips?

när man pillar lite till så funkar det.. jippiieeeee...

Ursprungligen av adress@mac:

Jag kör min i en passiv hållare och sedan via bluetooth i min gps (garmin).
Då fungerar alla funktioner - adressbok, ringa, svara osv.

Ursprungligen av Eva:

Här verkar det komma något snart
http://www.griffintechnology.com/products/itripsolutions/

Det fungerar också att skicka ljudet till bilstereons högtalare med FM-Transmitters som är gjorda för iPods men då måste iPhone ställas i airplane-läge vilket gör att telefonen inte fungerar.

Äh, vem vill prata i telfefon i bilen

Tips på bra och snygga iPhone hållare?

Ursprungligen av Patrik D:

Tips på bra och snygga iPhone hållare?

Apple Store har flera.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-16 10:47

Det finns väl generella hållare som man kan klämma in i princip vilka mobiler som helst i. De funkar mycket bra och har ett justerbart "grepp". Perfekt när man byter gadgets ofta..

Borde det inte fungera med en Fm sändare som man kopplar in via 3,5 mm pluggen?
För man kan väl få ut samtalsljudet via hörlurarna?
Eller måste man ha apples speciella för att det ska funka?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 13:51

Det funkar, om du får in kontakten, hålet är ju nedsänkt så det går ju inte att trycka i de flesta lurar i en iphone

Då finns det som sagt skarv kontakter, annars så kan man ju alltid skära bort det som behövs..

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-16 18:28

Fast jag letar efter en hållare liknande dockan som följer med fast litet stabilare så det funkar bra I bilen dvs. Med vanligt ljud ut alltså.

  • Medlem
  • 2007-10-16 21:15

Tja. Om du kilar in på en BRL electronics butik så kan dom beställa hem hållare till din iPhone. Det finns med både laddare och utan. Jag beställde hem en sådan hållare till en kund. Kika in på brodit.se så kan du se hur den ser ut. Det krävs för övrigt en bygel och en hållare för att få det att passa i bilen. Finns byglar till i princip alla bilar. Bygeln kostar ca 198:- och ca 500:- för hållaren Ha det gött...

Sonyericsson HBC-700 funkar, utom med adressboken (förståss). Då kan du ha en hållare som är "dum" eller låta telefonen stanna i fickan.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-11-01 15:45

Okej, då blir det BRL efter jul eller när det ramlar in pengar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-15 07:42

Tuneflex och iPhone

Tog chansen och beställde en Griffin Tuneflex bilhållare på Ebay. Jag har en liknande till min Nano och den har funkat perfekt.
Både laddning och aux-kontakten fungerar utan problem. Dessutom sitter allting ordentligt fast i bilen. Rekommenderas!

Ursprungligen av Jfm010:

Tog chansen och beställde en Griffin Tuneflex bilhållare på Ebay. Jag har en liknande till min Nano och den har funkat perfekt.
Både laddning och aux-kontakten fungerar utan problem. Dessutom sitter allting ordentligt fast i bilen. Rekommenderas!

Lläste nånstans att den inte fungerade med iPhone. Nån som testat denna pryl?
http://www.usbfever.com/index_eproduct_view.php?products_id=254

Ska fungera bra med iPhone tydligen. Och med fungera så menar jag att det ska gå att lyssna på musik men även ta emot samtal dvs inte flygplansläge.

Jäkligt sugen på att hitta någon fungerande produkt för detta ändamål, så jäkla less på att ta med skivor i bilen som bli repiga lätt. MER TIPS

Edit: nu såg jag en annan forumtråd på Apples supportforum där det stod att man visst kunde ta emot samtal osv med Tuneflex Aux. Tala gärna om hur det funkar för dig jfm010..

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1224863&tstart=0

Vore verkligen guld med en hållare som även var en FM-transmitter. Givet köp. Och att telefon delen fungerar då också då

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-18 14:24

Har kört med Griffin Tuneflex i en vecka nu. När jag sätter in iPhonen i hållaren kommer meddelandet om att detta tillbehör ej är anpassat för iPhone, och om jag vill gå över till flygplansläge. Jag svarar alltid nej på detta. Har en liknande Tuneflex för min Nano och jag märker ingen som helst skillnad i ljudkvalitét (har Volvos Premiumsound-system med Dynaudiohögtalare). Dessutom fungerar laddningen av batteriet. Har som sagt inte haft några problem med Tuneflex + iPhone.

/Jon

Ursprungligen av Jfm010:

Har kört med Griffin Tuneflex i en vecka nu. När jag sätter in iPhonen i hållaren kommer meddelandet om att detta tillbehör ej är anpassat för iPhone, och om jag vill gå över till flygplansläge. Jag svarar alltid nej på detta. Har en liknande Tuneflex för min Nano och jag märker ingen som helst skillnad i ljudkvalitét (har Volvos Premiumsound-system med Dynaudiohögtalare). Dessutom fungerar laddningen av batteriet. Har som sagt inte haft några problem med Tuneflex + iPhone.

/Jon

Hur fungerar det när det kommer in ett samtal? Tonas musiken ned i bilens hägtalare och du kan svara med tex handsfree eller högtalarfunktionen? Eller syns det bara att det ringer och du får pausa musiken eller sänka volymen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-19 08:11
Ursprungligen av jonmannen:

Hur fungerar det när det kommer in ett samtal? Tonas musiken ned i bilens hägtalare och du kan svara med tex handsfree eller högtalarfunktionen? Eller syns det bara att det ringer och du får pausa musiken eller sänka volymen?

Musiken tonar ut helt och ringsingnalen hörs i bilens högtalare. Högtalarsamtal fungerar väl sådär. Hade nog varit bättre med en högre placering av telefonen. Min sitter till höger om växelspaken.

Låter ju kanon det där, ska traska ned och kika om dom har den i den lokala applebutiken imorgon annars så blir det att beställa. tack för svaren jfm

  • Medlem
  • 2007-11-20 19:23

Jfm010

Hur får du in signalen i bilen då? har du 3.5mm uttag i fronten på stereon?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-20 20:13
Ursprungligen av difi:

Jfm010

Hur får du in signalen i bilen då? har du 3.5mm uttag i fronten på stereon?

Aux-ingången sitter i facket under armstödet. Drar en sladd därifrån till 12-voltspluggen på hållaren (där Aux-utgången sitter).

/Jon

Jasså du kör mer aux-ingången. Fan jag som var säker på att du använde FM-sändaren. Beställde idag. Hoppas som tusan att det fungerar med den också då annars så har jag ju en oanvändbar produkt

Alltså nu blir jag orolig, har jag missförstått allt detta och har inte tuneflex någon inbyggd fmsändare?

Usch verkar som jag gjort en miss. Missförstod följande text på applestore "Har bilstereon ingen AUX-ingång? Använd TuneFlex pass-through-dockkontakt med Griffins iTrip FM-sändare, SmartDeck-kassettadapter eller en mängd andra alternativ." Som att den var inbyggd men ju mer jag läser den nu så fattar jag ju att så inte är fallet utan att manbehöver en produkt till.

Suck nu får jag ont i magen jag som brukar vara så noga annars. Kan inte avbeställa ordern heller för Apple har ju jobbat snabbt (när man inte vill det) och redan levererat den till UPS tydligen så nu lär jag väl måsta skicka tillbaka den och stå för frakten. Pengar i sjön. Ska ringa direkt kl 9 imorn men jag har inga stora förhoppningar att det går att lösa direkt.

Sitter och kikar på instruktionsmanualen för min cd-spelare i bilen nu i hopp om att det ska finnas ett aux-uttag som jag kan utnyttja. På frontpanelen så finns det inget men bakpå så ska det finnas två stycke linje-ut (line-out) kontakter höger och vänster. Är det samma sak som AUX? Är helt lost här, vill verkligen att det här ska fungera annars så är det ju bara en massa pengar i sjön.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-21 09:52
Ursprungligen av jonmannen:

Sitter och kikar på instruktionsmanualen för min cd-spelare i bilen nu i hopp om att det ska finnas ett aux-uttag som jag kan utnyttja. På frontpanelen så finns det inget men bakpå så ska det finnas två stycke linje-ut (line-out) kontakter höger och vänster. Är det samma sak som AUX? Är helt lost här, vill verkligen att det här ska fungera annars så är det ju bara en massa pengar i sjön.....

Vad du behöver är en line-in ingång (samma som Aux-in). Jag kanske inte var tydlig med detta. Det finns tydligen FM-sändare som passar med iphone, men jag tror inte de passar med Tuneflex+iphone. Vad man borde kunna göra är att koppla en FM-sändare till Aux-utgången på Tuneflex.
Hoppas verkligen att det löser sig för dig. Tror dock att det är lätt att sälja den om det inte skulle funka.

/Jon

Ursprungligen av Jfm010:

Vad du behöver är en line-in ingång (samma som Aux-in). Jag kanske inte var tydlig med detta. Det finns tydligen FM-sändare som passar med iphone, men jag tror inte de passar med Tuneflex+iphone. Vad man borde kunna göra är att koppla en FM-sändare till Aux-utgången på Tuneflex.
Hoppas verkligen att det löser sig för dig. Tror dock att det är lätt att sälja den om det inte skulle funka.

/Jon

Pratade med Apple idag och de kunde inte avboka ordern som jag trodde då den redan var skickad till TNT. Men killen jag snackade med sa att jag skulle återkomma på fredag då jag hade fått den så skulle jag få instruktioner på hur jag skickade tillbaka den. Helt gratis. tyr der var rädd att jag skulleåka på frakten ett tag men så var tydligen inte fallet.

Nu har jag istället mina ögon på denna.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=721EAE81&fnode=home/shop_ipod/ipod_accessories/car_audio&nplm=TQ105

Någon som testat? I titeln så står det att den är kompatibel med iPhone. Men i botten så visas bara nano och classic Jag surfade lite på ett amerikanskt forum igår och många var nöjda med denna produkt. Det som skrämmer mig är en persons inlägg om att hans iPhones batteri total tömmdes när han använde en FMsändare/charger från Kensington (vet inte om det var denna) och sedan gick den inte att starta alls. Han fick en ny iPhone men den lyxen har ju inte vi stackare i Sverige.

Så vad tycker ni, ska jag släppa idén tills det kommer något som är riktigt godkänt av Apple eller kan man chansa? Verkar onekligen som att det finns många måndagsexemplat av vår kära telefon där ute. Man läser om glas som börjat lossna, touchscreen som helt utan anledning slutar fungera, telefoner som dränerar allt batteri under en natt för att sedan inte starta. Mina mardrömmar har aldrig varit så hemska som nu

Bevaka tråden