Stöldgods eller bara vanligt bedrägeri på Blocket?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just nu ligger en annons på två st. macbooks på blocket för 7000 resp. 8500. Nya, obruten förpackning och med kvitto och garanti. Precis vad jag är ute efter ju tänkte jag och ringde upp, fast ändå med viss skepsis. Killen hade ganska svårt att förklara var datorerna var inköpta och gav inte intrycket av "en seriös säljare". Magkänslan säger att här är det något fuffens på gång men kan man på något sätt kontrollera det hela? Vill ju inte missa en bra deal bara för att man är fördomsfull och att det skulle vara "för bra för att vara sant". Han säger ju att han har kvitto, men det är väll lätt att fixa själv? Kan man anmäla annonsören bara för att det hela verkar skumt?
Kan man göra en sticky eller liknande om ämnet kanske?

be om serienumret o nämn att du behöver kolla ursprunget först.
Jag tror bestämt att polisen och/eller apple kan hjälpa dig kolla den.

Hämta

Det är väl snarare så att om personen tänker lura till sig pengar så får du ngt annat i kartongen... du kan ju fråga om du kan hämta den personligen.... går inte det så är det väl lite skumt. Fråga efter serienummer.

Det hindrar väll inte säljaren från att sälja stöldgods bara för att jag personligen kommer och hämtar datorn?

Nej, men då finns åtminstone inte risken att du hämtar ut tre kilo tegelsten när paketet kommer.

1
Bevaka tråden