Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa webbläsaren?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag hade både Safari och Firefox. Är det någon fördel att ha två system? Tycker mig ha märkt att Firefox är snabbare men det kanske beror på att jag har mer inlagt på Safari. Tycker ni att jag ska fimpa det ena? I så fall vilket?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-10 22:57

Jag upplever också att FireFox är snabbare än Safari. Ha kvar båda. Man vet aldrig när man skulle behöva den ena eller den andre. Kör på den webbläsare som du tycker funkar bäst på de hemsidor du brukar surfa på. Jag använder FF mest. Någon gång på några specifika sajter, använder jag Safari.

Använd den du tycker fungerar bäst. Såvida du inte har väldigt ont om plats skadar det ju inte att ha kvar bägge två.

Fast själv föredrar jag OmniWeb som jag anser är snabbare än både Safari och Fx.

Jag har alltid båda igång faktiskt, men det beror delvis på att jag jobbar med webbutveckling. Men det är ingen nackdel att ha båda inne i datorn.

Vissa sidor fungerar bättre i Firefox och vissa i Safari. Vill man bygga ut sin webbläsare med specialfunktioner finns det mer till Firefox.

Enda stora nackdelen med två webbläsare är att bokmärken och cookies inte delas mellan webbläsaren. Så har man lagt ett bokmärke i Safari finns det bara där (men det finns speciallösning som kan synka bokmärken mellan webbläsare om man har behov av det).

Förut använde jag Opera och den tyckte jag kändes snabbare än Firefox. Nu är det bara Firefox som gäller främst för alla tillägg man kan installera.

Safari använder jag i princip aldrig men jag provade den nu för att jämföra hastigheten mellan den och Firefox. Det var inget vetenskaplig försök utan jag provade några olika sajter (efter att ha rensat cachen) och det känns faktiskt som om Firefox renderar sidorna snabbare än Safari.

Men som sagt, man ska använda den webbläsare som man känner sig hemma i!

använder safari mest eftersom jag tycker den är snyggare och startar upp på ett kick

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-14 20:00

Använde firefox tidigare men har helt gått över till Safari. Tycker Safari är snyggare, snabbare och mer mac-känsla.
Använder Safari 3

Dock finns det ibland tillämpningar då jag använder firefox, ex vid webbutveckling m.m.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-14 20:47

Jag gillar Safari skarpt, mycket "macigare" än alla andra, såklart Trots det klarar jag inte av att använda det. Sidorna laddas på ett sätt som får en att bli tokig och bokmärkena måste man klicka hundra gånger på. Usch.

Själv så använder jag Safari 3, som funkar utmärkt. Har inga som helst problem.

Camino är otroligt fräsigt: http://caminobrowser.org/

EDIT: Inga problem att använda flera webbläsare simultant. Synkar bokmärken mellan mina läsare via programmet BookIt: http://www.everydaysoftware.net/bookit/

1
Bevaka tråden