Shoppa på Apple Store från utlandet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Befinner mig just ni i Japan och kommer så förbli ett tag till, så jag vill skaffa Leopard när det kommer och få det levererat hit. Jag undrar: hur går jag till väga for att köpa ett svenskt Leopard från Apple Store och få det skickat hit? Jag vill helst kunna utnyttja min studentrabatt.

Alla Leopard innehåller alla språk. Så du kan lugnt köpa ett leopard i Japan om det är det du menar.

Aahh. Men medfoljer det nagon manual? I sa fall ar den pa japanska, antar jag...

• Medlem
  • S.Sandby
  • 2007-10-10 13:31

Nej, någon manual följer inte med (om man bortser från ett lite häfte som beskriver nyheterna i det nya operativsystemet).

• Medlem
  • Täby
  • 2007-10-10 17:03

Det går inte att handla på svenska Apple store och få det skickat till ett annat land!! Inte ens inom EU. Anledningen är de olika momssatserna. Du måste beställa på japanska apple store eller beställa på den svenska till en svensk adress och sedan be någon skicka den till dig med vanlig post. Jag provade i vintras när jag var i Spanien. Efter påstötningar varför inte min beställning godkändes fick jag den här förklaringen. Visst är det fantastiskt med den fria rörligheten inom EU!

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-10 17:59

Förstår inte riktigt varför du vill beställa från svenska AppleStore när du bor i Japan eller Spanien? Allt går ju att "lokalisera" utan att det kostar extra (vet tex folk här i England som har köpt MacBooks från AppleStore UK och fått dem levererade med svenskt tangentbord). OS X i sin tur är redan internationellt så även om du köper det i Japan så väljer du bara svenska vid installationen. Done. Några manualer medföljer vad jag vet inte och skulle det göra det så är de tryckta på 5 språk eller nåt.

1
Bevaka tråden