Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Nike+

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat mig Nike+ till min nya fina nano, men resultaten är långt ifrån godkända. Ett varv runt parken är 2,9km men ipoden visar 1,88km, vilket alltså inte stämmer.
Har försökt kalibrera den men lyckas inte. Tycker kalibreringsmetoden verkar konstig också. Om man ställer in 400m, borde det vara JAG som bestämmer när det gått 400m, och inte iPoden.
Såg fram emot att synka med nikes hemsida och följa resultaten men nu verkar det inte alls bli så kul...

Någon som har en idé om hur jag ska få den mer exakt?

mvh

Sitter den fast?

Min spontana tanke är att sensorn inte sitter fast ordentligt.

Har du Nike-skor anpassade till sensorn eller har du satt fast den på annat sätt?

Jag har själv en kardborrepryl som min sensor ligger i.
Första gången jag använde den fick jag samma resultat som du.
Noterade då att den kunde "röra sig" lite när jag drog i den.
Samma hände säkert när jag sprang.

Sedan jag knöt fast den ordentligt med skosnöret så funkar den perfekt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 17:48

Mitt batteri tog slut i min Nike+ sändare i skon, så jag lånade tjejens sändare som inte kommer springa förrän till sommaren..

Det går inte kalibrera. Får varning varje gång typ att sträckan inte överensstämmer med sträckan.. Har försökt starta om sändaren, stänga av sändare, dra ut Nike+ från iPoden, radera historia, ställa in gåsträcka, men heller det fungerar..

Den mäter nu att jag sprungit ca 8m på en sträcka av 400m.

Någon som vet hur man gör)

1
Bevaka tråden