Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speciellt webhotell till iWeb?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-10-04 12:46

Tänkte ägna helgen åt att starta iWeb 08, så långt har jag inte kommit än. (först måste man lära sig att programmera på sin nya plattform - sedan kan man se vad som finns )

Jag har ett par gamla domännamn som ligger och skräpar och tanken var väl att lära sig verktyget i samband med att man skriver om sina erfarenheter som nybliven mac-o-man.

Vad jag förstått av vad jag läst så kan man bara ftp:a upp sin site precis som vanligt när man fått till något trevligt i iweb? Betyder det att jag kan handla mig ett konto på vilket webhotell som helst utan att fundera över om det kommer att fungera eller ej?

Och för den delen, har ni några bra hotell att tipsa om så vassego - annars kör jag manufrog

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2007-10-04 17:28

Jag har kört hostgator i två år nu och "hostar" ett par sajter där. Bra hjälp och billigt. En fantastisk kontrollpanel. Om du handlar där, surfa på "hostgator coupon" så kan man spara lite pengar första månaden när man testar.

Just därför att du kan göra så mycket i kontrollpanelen så är de kanske inte att rekommendera för nybörjaren.

//Björn

En till tråd där man vill ha rekommendationer på webbhotell? Hm, har vi inte haft 10.000 sådana trådar redan ?

En av de nyare (innehåller länkar till 10 till trådar i samma ämne):
http://www.99.se/webhotell/39980-tips-om-bra-webhotell.html?highlight=webbhotell

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-10-05 07:13

He he, må så vara. Men min ursprungsfråga är dock om jag behöver tänka på något särskilt vid val av webhotell med tanke på att jag vill köra iWeb

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 18:37

Nej det ska bara vara att ladda upp mappen via ftp:n istället för via .mac så att säga, vad jag vet iaf.

Glömde: Du måste välja arkiv -> publicera till en mapp också.

1
Bevaka tråden