Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte filerna i finder, man kan se dem i iPhoto.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att jag uppdaterade till iLife '08 går det inte längre att komma in i iPhotomappen.
iPhoto fungerar felfritt i övrigt, men ska jag skicka bilder eller ladda upp nånstans måste jag som det ser ut nu gå in i iPhoto, välja bilden, kopiera, klistra in på skrivbordet/valfri plats, ladda upp den inklistrade bilden.
Istället för att bara hitta bilden i iPhoto-biblioteket (utan att öppna iPhoto) och sen ladda upp/skicka som jag kunde göra när jag hade iLife '06.

Någon som vet hur man fixar detta?

När jag öppnar "Finder/Pictures/iPhoto Library" kommer jag inte längre.
Förut blev det "Finder/Pictures/iPhoto Library/år/mapp/bild" och sen var det bara att välja bild. Nu kommer jag inte åt bilderna öht med det sättet.

Vad göra?

Problemet har som sagt uppstått nu efter uppdateringen. Har laddat ner senaste "Software Updates" också.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-10-04 06:39

Apple har nog medvetet gjort så just för att man inte skall in och rota runt där och "fucka" till sitt bibliotek. Om Du absolut vill kolla i biblioteket markerar du det i Finder och trycker Ctrl+"Visa Packetets Inehåll" eller vad det nu heter på svenska.

Tack så mycket för alla tips! Jättebra

Ursprungligen av onnyt:

Apple har nog medvetet gjort så just för att man inte skall in och rota runt där och "fucka" till sitt bibliotek. Om Du absolut vill kolla i biblioteket markerar du det i Finder och trycker Ctrl+"Visa Packetets Inehåll" eller vad det nu heter på svenska.

Jättebra tips! Tack
Har på engelska även jag, så det gör inget att du inte visste exakt frasen

Ursprungligen av Adrian B:

I iPhoto: högerklicka på bilden -> Visa fil

Fast jag vill ju inte öppna iPhoto, men det är bra om man hittar något man vill skicka/ladda upp när man väl är inne på iPhoto

Ursprungligen av Baron:

Och för att maila bilder kan man väl klicka på mailknappen i iPhoto?

Kanske man kan Har aldrig sett/tänkt på det. Måste man inte ha .mac då? Iof har jag det, men jag väntar nog med att aktivera det tills Leopard kommer så man har allting samtidigt...
Skickar mest saker över msn och skype.

Ursprungligen av pesc:

Och istället för att klippa/klistra bilder från iPhoto så DRAR man dem till skrivbordet, E-mailet man skriver, lämplig ikon i Docken eller fildialogen i Safari.

Wow, fortfarande så mycket man inte kan som switcher. Vad lätt
Men hur drar man de till skrivbordet när iPhoto tar upp hela skärmen?
Fast om det fungerar så som du säger att man kan dra direkt till fildialogen i safari behöver man ju inte dra dem till skrivbordet.

  • Medlem
  • 2007-10-04 19:58
Ursprungligen av PiktorPucci:

Kanske man kan Har aldrig sett/tänkt på det. Måste man inte ha .mac då? Iof har jag det, men jag väntar nog med att aktivera det tills Leopard kommer så man har allting samtidigt...
Skickar mest saker över msn och skype.

Nu har jag inte iPhoto 08 och jag har inte iPhoto alls i den maskin jag jbbar på nu, men mailknappen bara bifogar bilden i ett mail i din förvalda mailklient.

Ursprungligen av PiktorPucci:

Fast jag vill ju inte öppna iPhoto, men det är bra om man hittar något man vill skicka/ladda upp när man väl är inne på iPhoto

Näe, då är det förstås inte lika enkelt. Tanken med iPhoto är att programmet ska vara ditt gränssitt mot bilderna, inte var dom lagras, och det förutsätter förstås att man har igång iPhoto (eller att andra program kan läsa iPhotos bibliotek som t.ex. andra iLife-program kan göra).

Men! Du behöver ju inte ha bilderna i iPhotos bibliotek alls. iPhoto kan, sedan version 6, använda referenser, dvs bilder lagrade utanför iPhoto Library. På så sätt kan du bygga upp din egen struktur helt och hållet.

Ursprungligen av PiktorPucci:

Kanske man kan Har aldrig sett/tänkt på det. Måste man inte ha .mac då?

Näe då, jag kör urgamla Eudora och funktionen fungerar bra även med det mejlprogrammet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 08:29
Ursprungligen av PiktorPucci:

Wow, fortfarande så mycket man inte kan som switcher.

http://www.apple.com/business/videotips/
http://www.apple.com/ilife/tutorials/

I iPhoto: högerklicka på bilden -> Visa fil

  • Medlem
  • 2007-10-04 10:13

Och för att maila bilder kan man väl klicka på mailknappen i iPhoto?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 14:48

Och istället för att klippa/klistra bilder från iPhoto så DRAR man dem till skrivbordet, E-mailet man skriver, lämplig ikon i Docken eller fildialogen i Safari.

Ok, nu är det så att jag, fortfarande, bara använder Hotmail.
Har Gmail, AOL och lite andra också, men min primära är hotmailen. Kan man förvälja det. (går lite OT nu, men eftersom det är min tråd antar jag att det är ok =P )

  • Medlem
  • 2007-10-04 20:12

Inte i iPhoto 06. Kanske finns det pluggar för sånt.

1
Bevaka tråden