Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp och Dreamweaver cs3 funkar ej

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-02 22:18

Hej alla!
Är detta rätt forum undras?

Är ny på detta med Mac och OSX men lär mig hela tiden.
Nu till min fråga!
Jag har en MBP 2.0 med 1 gb ram.
Bootcamp är installerat så köpte jag Dreamweaver och skulle installera detta, då fick jag felmedelande om att programmet inte kände igen filsystemet så efter ett antal installations försök så provade jag även på en extern FW-disk som har OSX filsystem (minns ej vad det heter) samma problem där. Jaha tänkte jag då som van PC användare jag är så formaterade jag om HD'n i Macbooken och installerade om osx sedan gick det toppen att installera. Är det någon som har stött på liknande fenomen. Jag hoppas snart få min imac 24" 2.8 och jag behöver PC platformen då jag har vissa program som måste användas när jag jobbar hemmifrån. SPCS, Acad, Bokningsprog Schenker, DHL osv.

switchar långsamt men säkert!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-04 20:44

Är det någon som har stött på liknande problem?

Jag är inte helt säker på att jag förstår problemet. Är det Dreamweaver för Mac OS X eller för Windows du har? En del Adobe-program fungerar inte om man använder Apples HFS+ med skillnad på stora och små tecken, vilket kan vara det du hade innan du formaterade. Boot Camp har dock inget med det att göra, det är bara några drivrutiner du installerar i Windows.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-04 21:26

Hej Marcus
det är Dreamweaver för Mac OS X den senaste, och jag hade en xp installation. Hurvida det var en HFS+ det vet jag inte, jag bara följde menyn som bootkap föreslog när jag gjorde installationen.
Varför jag undrar är ju att jag vill köra bootcamp på min nya imac när den kommer. Men vet inte om jag vågar på grund av detta fenomen. Kanske borde köra paralells system istället fast då kan jag inte spela counterstrike mot min dotter (hon e 16 och gillar att spela med pappa ) Jag tror att datorn blir för seg med parallels system.

Okej. Men förstår jag dig rätt om du nu har installerat Dreamweaver och ditt enda problem är att åter få in Windows? Följ i så fall bara guiden i Boot Camp Assistant igen.

Av vad du skriver ser jag inget som kopplar Boot Camp eller Windows till ditt problem med Dreamweaver, så du kan nog vara lugn och det lär nog fungera.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-04 21:36

Här är det snabba svar!! Göttit (göteborska)
Ja nu flyter dreamweaver på fint.

Jag skall även investera i lightroom, och photoshop när penga kassan har blivit fylld igen. Därför är jag osäker på om jag stöter på samma problem nästa gång jag installerar adobe progg. Har ju ingen lust att formatera igen.... Det tar ju en stund liksom att fylla på macen med Final cut, Dreamweaver osv.....

Vill tacka för övrigt för ett helt underbart forum.

1
Bevaka tråden