Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine & USB-minne

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenixen,

kan man göra backup till ett USB-minne via Time Machine eller måste det vara en extern HD? Jag har enbart tänkt göra backup på mina dokument så ett minne på 4 gb borde ju räcka...

De som är ADC-medlemmar, och kör Leopard lagligt, får inte säga något om funktionerna.

De som kör Leopard olagligt kanske kan berätta huruvida det fungerar i nuvarande beta, men det är ju ingen av dem som vet om den funktionen är likadan i den kommande skarpa versionen.

Men min gissning är att det borde gå att köra mot vilken volym som helst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 16:40

Min spekulation är att Time Machine är gjort för att du ska göra backup på hela din disk. Sedan får du välja bort de kataloger som du vill exkludera från denna. Det borde alltså vara möjligt att exkludera allt utom just din dokument-mapp. Jag tror dock att det är enklare för dig att göra backup själv om det endast är ett fåtal dokument det rör sig om.

Mjo förmodligen är det enklast att fortsätta som jag gör nu, dvs. göra backupen manuellt som du säger. Men det är ju coolare med Time Machine

1
Bevaka tråden