Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar man iChat på nytt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2007-09-30 15:16

Lyckades på något vis slänga/ta bort iChat och har nu försökt att på nytt installera det både genom iChat.pkg som jag hittade på datorn, och dels genom att göra som det står skrivet dvs. använda OSX-skivan.

Men får bara upp ett felmeddelande och installationen avbryts en bit in när jag försöker köra iChat.pkg, och på OSX-skivan så hittar jag inte iChat listat som alternativ vid installation vilket ju är det enda jag är ute efter.
Kan tilläggas att jag är ganska färsk på mac-fronten så har jag helt missat någon enkel lösning så har ni väl svaret där.

Några förslag på vad man kan göra?

iChat.pkg som du hittade på datorn är troligen bara "kvittot" från uppdateringar som är installerade, den går inte att installera ifrån.

Testa att plocka ut iChat från installationsskivan med hjälp av Pacifist: http://www.charlessoft.com/

Det är enklare än så. Plocka fram installationsskivan för Mac OS X. Mata in den. På skivan går du till mappen System / Installation / Packages. Där finns iChat.pkg. Dubbelklicka på det och följ anvisningarna så installerar du iChat.

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2007-09-30 22:55

Tack, må så vara men har för mig jag t.om provade att kolla på installationsskivan fast kan ha fel.

Hur som helst så löste jag det tidigare mha. Pacifist som tipsades om tidigare.

1
Bevaka tråden